Avatar billede ser Nybegynder
16. juli 2007 - 13:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Se antal brugere på hjemmeside

Jeg har lige lavet min første hjæmmeside via VB.NET den er placeret på et firmas intranet. EDB afdelingen har "indlejret / mappet" siden ind på firmaes orficieller hjemmeside.
Spørgsmål: hvordan kan jeg registrerer når en bruger får adgang til min hjemmeside. Og kan jeg få adgang til den kaldte brugers IP nr ?
Avatar billede csvendsen Nybegynder
20. juli 2007 - 05:46 #1
Request.UserHostAddress = Brugers IP adresse.
Den kunne du gemme i en database i Page_Load event på formen og optælle disse.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 00:40 #2
Var det ikke nemmere at hente de oplysninger fra access log'en med en standard
log analyzer ?
Avatar billede ser Nybegynder
23. juli 2007 - 22:12 #3
Hej csvendsen
Har testet det virker og det var lige hvad jeg manglede, så gi endeligt et svar :)

til arne_v
tak for oplysning om denne ekstra mulighed
Avatar billede csvendsen Nybegynder
29. juli 2007 - 07:52 #4
Svar.