Avatar billede dingkee Nybegynder
13. juli 2007 - 14:53 Der er 4 kommentarer

Problemer med bund

Hej alle,

Jeg er i gang med at lave en ny side, men jeg har et problem med bunden.

Bunden er en <hr> og et billed neden under.

Men jeg kan kun få bunden til at have en fast position, så hvis siden er "stor" så står bunb-baren inden i midten af siden.

I kan se siden her:
http://criterion.dyndns.dk/

Min Css fil er her:
http://criterion.dyndns.dk/css/css.css
Avatar billede jansangill Nybegynder
13. juli 2007 - 18:47 #1
Du kan opbygge siden i <div> og float:left; alle dine <div> tags.

F.eks.

CSS:

#header {
height:200px;
width:500px;
}

#menu {
height:30px;
width:500px;
float:left;
}

#main {
height:400px;
width:500px;
float:left;
}

#footer {
height:20px;
width:500px;
float:left;
}

HTML:

<div id="header">Header</div>
<div id="menu">menu</div>
<div id="main">main</div>
<div id="footer">footer</div>

Ved ikke om dete r svaret du leder efter, men personligt kan jeg bedst lide at bygge siderne op sadan, isetdet for kun tables. Der er jo ikke noget der forhindrer dig i at putte ables i <div>.
Avatar billede dingkee Nybegynder
14. juli 2007 - 07:46 #2
Min side er bygget op i div, og det er de 2 div'er som skal ligge helt nederst på siden jeg ikke kan få til at være på det rigtige sted
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
16. juli 2007 - 13:26 #3
Et tip kunne være at undlade at anvende absolut positionering til at bygge din side på med, det er jo i hvert fald ikke vildt smart hvis du vil ha' dynamisk indhold
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
16. juli 2007 - 14:15 #4
Og tillad mig så at rette mig selv, absolut positionering er fint, også til dynamisk indhold, men det skal anvendes med omtanke, og bestemt ikke sådan som du har valgt at gøre det, til at positionere alle dine elementer i forhold til din body. Det kan til nød lade sig gøre, hvis du ændrer #gradient til position: relative i stedet for absolute og top til 286px og 291px for henholdsvis #bund1 og #bund2, men jeg vil stærkt anbefale dig at strukturere siden med relativ positionering i stedet, det gør det meget lettere at rette i