Avatar billede megadragon Nybegynder
12. juli 2007 - 09:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af ny Router

Jeg står og skal til at købe en ny Router, da den jeg har nu (Linksys BEFSR41 V3) har det med at gå død; dvs at jeg pludselig mister internettet, men jeg kan stadig logge ind på den, så jeg bliver nød til at genstarte den, for at få internettet tilbage.
Jeg håber så at i kan give mig nogle anbefalinger om hvilken én jeg skal købe
Jeg har nogle krav til routeren:
-Der skal være mulighed for at sætte mange regler for "Port Range Forwarding" og "UPnP Forwarding" da de 10 som min nuværende har, er i underkanten.
-Den skal være stabil selv om jeg har mange regler, og køre med krævende programmer (eMule/µTorrent)
-Den skal KUN være kablet, altså ingen trådløs
-Skal indeholde DHCP og NAT
-Skal minimum være til 4 Computere

Håber i kan hjælpe
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2007 - 09:56 #1
Tjae...

Jeg har en Dlink DIR-635 som dog er trådløs, men alle de ting du snakker om er den super duper til - mht port ranges, så kan man lave en krig af dem, idet hver regel kan indeholde flere ranges: fx. "0-1000,1024,2000-9000"

Flere af reglerne kan også indstilles til at være aktive på bestemte tider af døgnet - routeren kan remote-admin.

Den er super stabil, og understytter QOS hvilket gør at Torrent og lign køre meget stabilt !

der er plads til 4 LAN computere og 1+ 300mbit trådløse - det skal siges at Torrent på WiFi også køre perfekt...
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2007 - 09:58 #2
du kan evt. teste alle DLINKS produkter (admin) på deres hjemmeside...
Avatar billede megadragon Nybegynder
12. juli 2007 - 10:13 #3
Som jeg skrev, så skal den være kablet
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2007 - 12:51 #4
der er da mindst 6 huller til kabler !

4 = switch
1 = wan
1 = power

+ bonus port = USB
Avatar billede osigaard Nybegynder
12. juli 2007 - 13:45 #5
megadragon

Læs dog, hvad montago skriver !!!!!!!
"der er plads til 4 LAN computere og 1+ 300mbit trådløse - det skal siges at Torrent på WiFi også køre perfekt..."
Altså den kan køre kablet med 4 computere, har 1 WAN port og kan derudover konfigureres/aktiveres, til at køre med trødløse klienter
Avatar billede montago Praktikant
12. juli 2007 - 15:02 #6
DGL-4100 http://games.dlink.com/products/?pid=371

en super duper router uden wireless... som kan de samme ting som en DIR-635

desuden har den 4 Gigabit porte, til super duper netværk derhjemme
Avatar billede megadragon Nybegynder
12. juli 2007 - 20:50 #7
osigaard
Læs dog, hvad jeg skriver !!!!!!!
"-Den skal KUN være kablet, altså ingen trådløs"
hvis trådløs var valgtfrit havde jeg ikke skrevet denne linie

montago
DGL-4100 ser ud til lige at være det som jeg har ledt efter. og så har den gigabit netværk, jubii. Du ved vel ikke hvor man kan købe den? jeg kan ikke finde den på edbpriser.dk
Avatar billede montago Praktikant
13. juli 2007 - 08:48 #9
Avatar billede megadragon Nybegynder
13. juli 2007 - 09:28 #11
computerstore.dk sælger kun til andre firmaer
amazon.com kan ikke sende den til Danmark
Ham på eBay virker til kun at kunne tysk, og det kan jeg ikke, så jeg vil risikere at noget går galt, og vi ikke kan snakke sammen
Men mange tak for forsøget alligevel