Avatar billede neoman Novice
11. juli 2007 - 16:23 Der er 1 løsning

Connection til MS SQL Express

Jeg har en lille web applikation som det lykkedes at få til at køre en gang sidste år før jeg installerede server mgmt studio express.

Jeg smed applikationen ud igen, og prøvede at køre den på ny, men med følgende fejl:

"An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server) "

Applikationen har følgende connectionString="Data Source=(local);Initial Catalog=ManagedWebsite;Integrated Security=True" providerName="System.Data.SqlClient" />

Hvad kan/skal jeg gøre ? Jeg kører det fra VS 2005 på min egen maskine og derfor burde det være lokalt.
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2007 - 18:28 #1
HAr DL'et en app som kan snakke med sql'en, så tager den derfra i stedet for.