Avatar billede egeriis Nybegynder
11. juli 2007 - 14:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sum af komma-sepererede tal

Jeg har i min tabel gemt en værdi som fx hedder:

1100;1950;-500

Er der nogen mulighed for i et query at lægge de tre tal sammen, som er sepereret af semikolon? Jeg skal bruge det da jeg gerne vil kunne sortere efter summen af disse tre.

På forhånd tak :)
Avatar billede freesite Nybegynder
19. juli 2007 - 12:44 #1
Tror det bestemt ikke, har i hvertfald aldrig hørt om det, du kan evt se en oversigt over sql funktioner her
http://www.w3schools.com/sql/sql_functions.asp

Ved ikke om det er en løsning du kan bruge. Men hvad med et ekstra felt (SUM) som du opdaterer hver gang du ændre i tabellen, som indeholder summen af dine komma sepereret tal, så kan du evt også lave index på det.
Avatar billede liit42 Nybegynder
25. august 2007 - 00:51 #2
Det er ikke pænt, men det kan lade sig gøre. Hvis feltet hedder 'a' og tabellen hedder 'test', så giver følgende dit resultat:

select
(left (a , locate(';',a)-1)) +
(mid  (a , locate(';',a)+1 , locate(';',a,locate(';',a)+1) - locate(';',a)-1)) +
(right(a , length(a) - locate(';',a,locate(';',a)+1))) from test;
Avatar billede egeriis Nybegynder
11. september 2007 - 13:58 #3
Jeg har ikke længere noget med det stillede spørgsmål at gøre.

Point tildeles hvis ønsket?