Avatar billede montanus Nybegynder
04. juni 2001 - 22:13 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

min hd piver!

min HDD piver når den har været tændt i ca. 2-3 timer i træk! den er ca. 3 md gammel og det er en seagate 7200 RMP, pive-lyden er en meget højtone som kommer med jævne mellemrum!
Avatar billede kurtj Nybegynder
04. juni 2001 - 22:27 #1
Sidder den så der kan komme luft omkring den ?? Hurtige diske bliver temmelig varme og kræver rimelig køling.
Avatar billede madskp Nybegynder
04. juni 2001 - 22:28 #2
Jeg ville prøve at få den byttet hvis jeg var dig
Avatar billede montanus Nybegynder
04. juni 2001 - 22:30 #3
ja den kan godt få luft...og det er ikke fordi den vibrere eller noget....
Avatar billede kurtj Nybegynder
04. juni 2001 - 22:34 #4
Er den meget varm ??
Avatar billede montanus Nybegynder
04. juni 2001 - 22:38 #5
nej for der står en blæser lige op i den sååå
Avatar billede kurtj Nybegynder
04. juni 2001 - 22:40 #6
Så ville jeg også gøre som madskp har skrevet!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 22:40 #7
Det gir\' sig selv, den står snart af, og et godt råd, få flyttet dine data, hvis du noget vigtigt!
Avatar billede montanus Nybegynder
04. juni 2001 - 22:41 #8
jeg skal ikke snart gå af! den er 3 md gammel
Avatar billede montanus Nybegynder
04. juni 2001 - 22:42 #9
den even
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 22:44 #10
Rettelse:

et godt råd, få flyttet dine data, hvis du har noget på hd der er vigtigt!
Avatar billede kurtj Nybegynder
04. juni 2001 - 22:45 #11
Du skal levere den tilbage der hvor du har købt den, og forklare dem hvad der er galt med disken. Du er ikke selv herre over om der er en fejl ved din disk, og det kan der sagtens være selv om den kun er 3 mdr gammel.
Avatar billede montanus Nybegynder
04. juni 2001 - 22:45 #12
I know...jeg venter på en ny HD jeg har bestilt! :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
04. juni 2001 - 23:18 #13
Avatar billede montanus Nybegynder
04. juni 2001 - 23:22 #14
nej nej det er slet ikke så voldsomt, det er bare en lille pive lyd er komemr i ny og næ! :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 23:28 #15
Nå, så er vi straks mere rolige, for det lød da ikke godt ;o(

Jeg ville prøve at løsne skruerne, flytte den en smule. Det kunne være at den skaber resonans i kabinettet via HD bailen.
Der er dem der hænger både HD og CD op i gummibånd som akn købes til formålet!
Avatar billede montanus Nybegynder
04. juni 2001 - 23:54 #16
jeg har prøvet at løsne skrier og flytte med den, men det er det samme, da jeg rigede ned til der hovr jeg købte den sahde de at Seagate HD med høje RMPz godt kunne siuge nogle høje lyde, MEN de her er altså ikke normalt!
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. juni 2001 - 00:00 #17
Du kan prøve at køre deres diskfejlfindings værktøj som du kan hente her.  http://www.seagate.com/support/seatools/