Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
09. juli 2007 - 20:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Delt printer

Hej experter.
Jeg har et netværk via trådløs router med en xp maskine der er tilsluttet en lexmark printer via usb. Denne prinet har jeg delt på netværket.
På min bærbare vista maskine har jeg instaleret printerdriveren med en vista driver til printeren.
På vista maskinen kan jeg godt se printeren men jeg kan ikke komunikere med den.Printer deling er slået til i Vista delinscenter.
Jeg tror det er noget med stien til printeren den er gal med.
Men hvordan definere jeg den
MVh Johnny
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 21:02 #1
Jeg tror ikke du kan dele en printer via USB.

Hvis det kan lade sig gøre: Højreklik på [Start]. Vælg Stifinder. gå ned til [Netværkssteder]. Tryk F5. Gå i undermenuen [Hele netværket] -[Microsoft Windows Netværk].

Se om du kan se printeren under dit sharenavn (arbejdsgruppe) for netværket.
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
09. juli 2007 - 21:16 #2
ok
Under netværksteder er der tomt(Hvis det er på xp maskinen med printeren du mener.
Men forstå mig ret.Hvis funktionen"DEL DENNE PRINTER" er til stede skille det så ikke kunne lade sig gøre???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 21:55 #3
Jeg kan sige så meget at du helt sikkert IKKE kan dele en scanner over netværk  via USB. Derfor tror jeg heller ikke en printer kan deles på den måde.

Enheden skal have et sharenavn, og det kan den vel ikke få, når den ikke har en MAC- og IP adresse.
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
09. juli 2007 - 22:00 #4
Ok vil det med andre ord sige at jeg bliver nød til at købe en netværksprinter hvis jeg vil dele den på netværket?
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
09. juli 2007 - 22:02 #5
Hvis ikke der er er andre der har en løsning inden ffor 24 timer så kan du bare smide et svar for dine points akyhne :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 22:07 #6
Hvis du kan finde en router eller switch med parallelport- eller usb-tilslutning, kan du bruge printeren du har. Selvfølgelig alt efter hvilken porttype din nuværende printer har.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 22:14 #8
Det er ikke anbefalinger, blot eksempler!!!
find selv flere her: http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?Parent=4&ID=66
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. juli 2007 - 22:15 #9
Og her er et svar, men husk spørgsmål skal stå åbne i mindst 7 dage, medmindre man er tilfreds med hjælpen.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. juli 2007 - 22:41 #10
du kan sagtens dele din printer, no problemo
1. printer og fildeling slået til på din xp
2 noter dig navnet på din xp maskine
3 noter dig sharenavnet på din printer
4 tilføj ny printer på din vista
5 vælg netværksprinter(ved ikke lige om det er sådan det hedder på vista)
6 skriv \\navnpåxp\sharenavnpåprinter
du kan nu printe på din printer fra vista(men kun når xp maskinen er tændt)

du skal dog nok lige starte med at fjerne den driver du allerede har installeret
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
10. juli 2007 - 21:21 #11
Til cool m f
Printer og fildeling virker
Sharenavnet er tjekket
stien er ok defineret på delecomputeren under porte \\pc1\lexmarkprinter
Softwaren er instaleret til printeren på begge maskiner.
Arbejdsgruppe navnet er identisk
Men af en mystisk grund kan jeg ikke slå udskrift deling til på vista maskinen under netværks og fil deling.Grunden er :"Der er ikke installeret en printer"
Printersoftwaren kan enda instaleres som netværks printer hvor jeg definerer netværks stien
Er det helt håbløst så??????????
Johnny
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. juli 2007 - 22:33 #12
nej der er bare et par ting du har misforstået
på din xp maskine har du tilsluttet en printer via usb kabel
du har delt printeren
men du skulle IKKE installere noget software på vista maskinen
afinstaler det igen
arbejdsgruppen er ligegyldig
du skal heller ikke slå udskriftdeling til på din vistamaskine
på din vista maskine vælger du tilføj en printer
vælg netværksprinter
angiv stien til printeren \\pc1\lexmarkprinter
den klarer selv det med drivere, du skal ikke bruge skiven der fulgte med printeren
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
11. juli 2007 - 22:39 #13
Hej Cool MF
Du er dagens mand i skysovs.
Det vælter ud af min printer nu.
Smid et svar og du får dine points.
God sommer :-)
Johnny
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
11. juli 2007 - 22:59 #14
Tak og i lige måde.
Jeg er glad for at du fik det til at virke, men behold du bare points.

MVH
  COOL_M_F
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
12. juli 2007 - 17:53 #15
Takker !!!
MVH
Johnny