Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
09. juli 2007 - 18:31 Der er 4 kommentarer

ssl på IIS 6.0

Jeg prøver på at sætte SSL på en bestemt folder på et Website jeg hoster, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få lavet et certifikat til det website så SSL virker.
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 18:45 #1
enten ved at købe et igennem en godkendt udsteder (verisign eller lignende) eller ved at installere certificat services og selv udstede et certificat.
Avatar billede venturer Nybegynder
12. juli 2007 - 09:38 #2
Hvis det er noget du hoster, er det sandsynligvis mest praktisk med et offentligt anerkendt certifikat i stil med VeriSign. Det behøver dog ikke koste så meget. Du kan prøve et gratis i 30 dage ved at kigge her:
http://www.rapidssl.com/ssl-certificate-products/free-ssl/freessl.htm
Og host rapidssl kan du også få dem billigt for kun $69 om året. Jo flere år du købet for jo biligere bliver det:
http://www.rapidssl.com/ssl-certificate-products/rapidssl/usd/ssl-certificate-rapidssl.htm
Avatar billede screem_brille Novice
12. juli 2007 - 09:54 #3
og et svar herfra.

venturer, du så ikke jeg allerede havde skrevet hos verisign ?
Avatar billede venturer Nybegynder
12. juli 2007 - 10:28 #4
Jo men det forbyder vel ikke at jeg nævner det også? :)

Ville blot gøre det klart at jeg taler om det samme som dig, men at rapidssl er et gyldigt alternativ til VeriSign da VeriSign koster ca 5x så meget som RapidSSL (hvilket man kan undre sig over da jeg mener at VeriSign ejer RapidSSL).