Avatar billede zimmerman Nybegynder
07. juli 2007 - 19:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ny installeret IE 7 lukker ned

Jeg installere IE 7, men den lukker ned kort efter opstart med følgende fejlmeddelelse ( - men kun på den ene af de to profiler på min XP!):

"AppName: iexplore.exe    AppVer: 7.0.6000.16473    ModName: mshtml.dll ModVer: 7.0.6000.16481    Offset: 000cb59f "

Det ligner lidt http://www.eksperten.dk/spm/782639, men jeg har ikke kunnet løse det med rådene derfra.

Er der nogen der har et godt tip til en løsning ellers må jeg gendanne mig tilbage til IE 6 (eller bruge Firefox som nu (:)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 00:17 #1
Prøv at afinstallere, reboote og geninstallere.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
08. juli 2007 - 08:11 #2
Jeg har ikke afinstalleret men brugt gendannelses funktion et par gange.
Det er også "sjovt" at problemet kun viser sig på den ene profil og ikke ved intern brug af IE (google desktop)
Avatar billede vejmand Juniormester
08. juli 2007 - 09:17 #3
Avatar billede zimmerman Nybegynder
08. juli 2007 - 14:00 #4
afinstallation etc virkede ikke - ´prøver nu vejmands link - også selv om jeg har forsøgt første del
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. juli 2007 - 13:30 #5
Jeg har før oplevet problemer med en bestemt brugerkonto. Løsningen var at slette denne, og oprette en ny.
IE må jo være ok, sålænge den virker på andre konti.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
10. juli 2007 - 20:05 #6
Tak for rådet - jeg vil nu ikke gå så vidt, der ligger simpelthen for meget på den konto. Jeg fortsætter med IE6 og bruger også (u)lejligheden til at lære Firefox at kende.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. juli 2007 - 21:03 #7
Du kan da bare gemme dokumenter og favoritter fra brugeren.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
10. juli 2007 - 21:13 #8
der ligger også en del andre indstillinger i hvert program mm. Tak for gode råd - pointene går til dig
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. juli 2007 - 23:23 #9
Behold dem. Hjælpen var ikke meget værd.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
11. juli 2007 - 08:35 #10
Problemet blev ikke løst, men tilnærmet. Men OK.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 20:27 #11
En ide. Prøv at afinstallere IE7, alle opdateringer incl. dem i IE 6. Der skal nok genstartes flere gange.

Når det er gjort, hent alle opdateringer fra Windows Update. Bliv ved til alt er opdateret. Tag IE7 som den sidste.

En anden ting: Hvis du hidtil har gjort (af)installationerne fra den "defekte" konto, så gør det fra en god. Og visa versa.

Check ligeledes denne http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=878c5cd5-0a58-40e8-a963-7496c71d1f40&DisplayLang=en. installer den undervejs med geninstallationen.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
15. juli 2007 - 11:18 #12
Jeg har prøvet den med den gode konto, det virkede ikke. Jeg prøver måske den "lange vej" og opdateringen. Lad os lukke med point :)
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2007 - 15:33 #13
Jeg springer over, ellers tak.  :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. juli 2007 - 16:37 #14
Vent og se hvordan det kommer til at gå.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
15. juli 2007 - 19:44 #15
Det gør jeg