Avatar billede newbie_dk Nybegynder
06. juli 2007 - 14:16 Der er 6 kommentarer

$_SESSION var forsvinder i min iFrame.

Ey folkens.

Jeg sidder med et lidt besynderligt problem.

Sagen er den at jeg har en side hvor der er en formular og en iFrame, og på siden med iFramen bliver der også oprettet en $_SESSION variabel. Formularen poster til denne iFrame men siden i iFramen kan ikke se denne $_SESSION variabel.

Jeg ved godt hvad problemet er: de kører på to forskellige sessioner med to forskellige id. Men jeg har ikke været i stand til at løse dette. Jeg har prøvet at sende session_id() med som en del af form postet, og så gemt det i iframe filen, men uden held. Den kan stadig ikke vise indholdet af $_SESSION.

$_SESSION['var'] indholder et objekt, og jeg vil jo gerne have at de gemmer i samme objekt.

Nogen der har et løsningsforslag?
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
06. juli 2007 - 14:16 #1
Det skal lige siges at sessionen i iframen skiftet id til det samme som resten af siden kører med. Men det ændre ikke noget
Avatar billede intenz Novice
06. juli 2007 - 14:27 #2
Hvad mener du med "de kører på to forskellige sessioner med to forskellige id" ?
Prøver du at hente en side fra et andet domæne i din iframe?
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
06. juli 2007 - 14:30 #3
nej det er på samme domæne, men hvis jeg printer session_id() i fra iframen er den forskellige fra selve siden.
Avatar billede intenz Novice
06. juli 2007 - 14:58 #4
Du har sat session_start(); i både iframe og hovedsiden?
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
06. juli 2007 - 15:00 #5
nåmen jeg fandt selv ud af det - skriv lidt af koden om og nu ser det ud til at virke... Men tak =)
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
06. juli 2007 - 15:04 #6
ja jeg havde - men det skabte vidst problemer at der ikke var sat session_start i en af klasserne..