Avatar billede h_lambert Nybegynder
06. juli 2007 - 10:29 Der er 4 kommentarer

Begynderspørgsmål

Hej Eksperter

Jeg står og skal redigere nogle XML filer, med produktdate til en webshop. Tidligere arbejdede vi med CSV filer, som vi importerede i Excel og kunne redigere den vej rundt. Jeg ønsker at gøre det samme med mine XML filer, men har dog lidt svært ved at få det til at virke.

Griber jeg redigeringen helt forkert an, eller hvordan vil i anbefale mig at ændre mine data?

Det er oftest nemmest for mig at arbejde i Excel, da jeg har kan lave funktioner og erstatte mange informationer på en gang.

Kan i forklare mig hvilket program der bedst egner sig til mit formål?

Har hørt at det nye Office 2007 skulle arbejde med XML. Vil det kunne løse mine opgaver bedre?

Hans Lambert Pedersen
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2007 - 00:44 #1
Hvis du skal redigere i XML filer vil jeg nok anbefale en XML editor der kan
validere, således at du ikke får gemt noget invalidt XML.

Altova XMLSpy. Eller en allround editor som JEdit.

Nyere Office understøtter OOXML, men de kender ikke din XML variant.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:19 #2
OK ?
Avatar billede h_lambert Nybegynder
08. august 2007 - 15:27 #3
Ikke Helt

Har endnu ikek fundet et program, som kan opsætte det i et regneark. Du kender ikke et der kan?

Hans
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2007 - 03:12 #4
Nej.

Det er iøvrigt heller ikke alle XML formater som kan vises i et regnearks format.