Avatar billede sigs Nybegynder
05. juli 2007 - 19:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ram fejl, på nye ram

hej, ja så er den altså gal igen...

jeg oplever blå skærme, eller også fryser pcen bare.

blå skærm:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

MEMORY_MANAGEMENT

jeg har kørt memtest og den flipper fuldstændigt med de nye ram, og melder fejl på stribe. fx

ram error has detected! Copying between 48bc19 and 48bb22 did not result in accurate copy
mentest has detected that your computer cannot accurate store data in RAM

osv

rammene er HELT nye, og er af typen:

OCZ Special Ops Edition Dual Channel Kit - Hukommelse - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR II - 900 MHz / PC2-7200 - CL5 - 2.1 V - ikke bufferet

jeg har skiftet dem rundt og har brugt en blok osv. det hjælper ikke.
jeg har testet det med mine fesne gamle 2 x 512MB PC2-5400 - de kører fejlfrit i memTest, men alligevel lukker computeren ned med beskeden "MEMORY_MANAGEMENT"

bundkortet er, som nogle ved, også helt nyt. (ASUS P5N32-E SLI AiLifestyle Series) http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=258315

jeg kan ikke bruge programmer uden at den går ned.
hvad kan der være galt?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. juli 2007 - 19:21 #1
Får hele skidtet strøm nok?
Prøv evt. med en anden PSU.
Avatar billede sigs Nybegynder
05. juli 2007 - 19:38 #2
jeg har en NorthQ NQ-4775-400 Ultra Silent PSU på 400W
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=135869

er det, dét?
Avatar billede sigs Nybegynder
05. juli 2007 - 19:40 #3
jeg synes, når den fortæller en masse ram fejl og memory-blå-skærm, så er det vel ikke PSUen der er noget galt med, er det ikke rammene?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 19:46 #4
Kan godt være dine ram der ikke for nok strøm ja,men også en fejl i dine ram sokler på bundkortet.Normalt er asus stabile nok,men også de kan lave kort med fejl jo.Isåfald må du få det byttet.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. juli 2007 - 19:47 #5
Rammene får jo også strøm. ;-)

Har du "leget" med BIOS?

Jeg ved der på dit bundkort er RIGTIG mange indstillingsmuligheder, og dermed også flere muligheder for, at foretage forkerte indstillinger... f.eks. i forb. m. overclockning.

Prøv at resette BIOS - måske løser det problemet.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 19:49 #6
400 plejer at være ok jo,men det kommer jo an på hvor meget hardware den skal trække.Jo hurtigere ram jo mere strøm har de brug for.At din maskine kan starte op på dine gamle,men crasher med dem i også.Kunne godt pege hen på utilstrækklig strøm.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. juli 2007 - 19:53 #7
Vi må heller ikke i vores iver efter, at forsøge at finde fejlen glemme, at rammene jo sagtens KAN være fejlbehæftede, ligesom bundkortet OGSÅ kan det.

Jeg synes dog foreslaget med at resette BIOS bør forsøges, og evt. en NY test af rammene derefter. Måske viser det sig så, at de i virkeligheden intet fejler... Lad os håbe det. *S*
Avatar billede sigs Nybegynder
05. juli 2007 - 20:13 #8
arghhh, det er jo ikke til at finde ud af det her lort :( (undskyld)

jeg har ikke Overckloket den

nu kører jeg på den ene af de nye ram, memTest tager lang til tid til at finde fejl på den, men den finder fejl.

da jeg genstartede, lukkede den ned lige inden jeg kom ind i windows. blå skærm med beskeden:

A procces or a thread cruical to the system operation has unexpectedly exited or been terminated
***STOP: 0X000000F (0X0000000000000000003,0XFFFFFA8003F4FC10,0XFFFFF9600025F610,0X0000000000000000)
*** win32k.sys - adress FFFFF9600025F610 base at FFFFF96000000000, Datestamp 45d3d32c

er der nogen der kan tyde det sprog?

tror i det ville hjælpe at installere Vista på ny?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 20:20 #9
Du kan se ud fra navnet at de skal have 2.1 V
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 20:29 #10
Inde i din bios kan du se hvor meget de får,og evt sætte volt op til dem.Det lyder som om de står af ligeså snart de bliver sat under pres.Normalt vil bios give dem nok,men hvis din strøm ikke kan trække det.Ja så står de af....

Men alt til side ville jeg nok få dem byttet i første omgang.Du ikke den første der har fået mandags ram og du bliver ikke den sidste.

Det ikke din vista den er gal med,så reinstall vil ikke hjælpe.
Avatar billede sigs Nybegynder
05. juli 2007 - 23:17 #11
hmmm, jeg satte strøm til rammene op til 2.1V (den stod faktisk kun på 1.8V) nå men den crashede stadig.
så resettede jeg bios'en og satte strømmen op til 2.2V på rammene, og nu har memTest kørt fejlfrit i ca 24 min er den har rundet 272 %

nu må vi se om jeg køre almindelige programmer
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. juli 2007 - 11:26 #12
Håber den er stabil så nu.Som sagt er Ram glade for Volt,og nogen gange kan det hjælpe at give dem en tand mere.Men når de kun fik 1,8 var det nok problemmet..
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 12:29 #13
det er vist mig der vrøvler, når jeg tænker over det så stod den sikkert på "AUTO" men de er HELT tosset med at få 2.3V :D
men helt optimalt kører de åbenbart ikke, for jeg får nogle gange, nogle fejl i memTest, men den sidste jeg har kørt har ikke vist fejl og den har kørt i ca 35min

jeg har dog spillet C&C 3 og FM07 uden at den har crashet, så jeg håber problemet er løst nu
Avatar billede sigs Nybegynder
06. juli 2007 - 12:31 #14
hmmm underligt.... jeg kan ikke acceptere dit svar corleonedk :( jeg kommer bare til den samme side når jeg trykker
Avatar billede sigs Nybegynder
11. juli 2007 - 11:53 #15
drenge....

mine nye OCZ Special Ops Edition Dual Channel Kit, driller stadig. den går dog ikke helt ned, men ifølge memTest er der mange fejl, 73 errors efter 8.8%

mit spørgsmål er om man kan kræve en R.M.A overfor firmaet med den begrundelse at memtest siger der er fejl?

jeg har stillet på volten men det hjælper ikke, men computeren går ikke ned, så måske er det memTest der er galt på den?
er der andre ramtests man kan køre?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. juli 2007 - 14:23 #16
Memtest fejler ikke, og jeg mener sagtens du kan oprette en RMA sag på den begrundelse.