Avatar billede buddo81 Nybegynder
05. juli 2007 - 16:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Beskærring af billede i Word

Hejsa!

Af uvisse årsager, virker min 'crop' funktion ikke længere i Word. Jeg kan vælge 'crop' på værktøjslinien, men det er ikke muligt at beskære et alm. screen shot, da billedet bare forvandles til en hvid firkant med rødt kryds i hjørnet, når jeg forsøger at beskære. Normalt vises 'crop' mærket også ved pilen på skærmen, der styres af musen, men ikke længere. På en eller anden måde er 'crop' funktionen de-aktiveret, men man kan dog stadig vælge den i værktøjslinien.

Nogen tips?

Takker på forhånd :o)
Avatar billede old-faithful Praktikant
06. juli 2007 - 00:34 #1
Jeg redigerer sjældent billeder i Word, så der kan jeg ikke hjælpe. Men hvis alt andet fejler kan du croppe i f.eks. IrfanView (www.irfanview.com).
06. juli 2007 - 08:17 #2
Hørt - problemet ved din metode er at hele grafikfilen er med i dokumentet; dvs fylder op. Så jeg crop'er / scalere altid i nævnte www.irfanview.com ell. lign. først og derefter sætter ind i Word...
Avatar billede buddo81 Nybegynder
06. juli 2007 - 08:20 #3
Tak for tips, dog arbejder jeg heller ikke så meget med billeder at jeg behøver et bedre program. Jeg synes bare det er underligt, at det var muligt før, men ikke længere.
Avatar billede buddo81 Nybegynder
09. august 2007 - 16:04 #4
Lukker igen, da spørgsmålet ikke længere er relevant.