Avatar billede sharder Nybegynder
04. juli 2007 - 13:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Uret nulstiller

Jeg har nu i noget tid haft det problem af hver gang jeg starter computeren op så er uret (og datoen) nuLstillet, så jeg hver gang skal indstille begge dele.

Er der nogen der har en ide hvad dette kan skyldes?
Avatar billede screem_brille Novice
04. juli 2007 - 13:53 #1
det skyldes i 99.99% af tilfældene en defekt backup batteri, så udskifter du det, så kører den lidt igen.
Avatar billede screem_brille Novice
04. juli 2007 - 13:54 #2
det er næsten altid et knapcelle element der hedder f.eks CR2032 (de 2 første bogstaver fortæller hvem producenten er, tallene størrelsen på cellen)
Avatar billede peet-49 Novice
04. juli 2007 - 14:32 #3
Enig - udskift bat. og du er kørende igen.