Avatar billede joemoz Nybegynder
04. juli 2007 - 10:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra database

Jeg har brug for at lave udtræk fra en database der ligger i dBASE IV format. Jeg kunne godt tænke mig at kunne tilgå data vha. SQL queries eller lign., og så få resultaterne ud i læsbart format.

Man kan selvfølgelig lave en ODBC-forbindelse og connecte fra Excel, men jeg synes ikke at query-værktøjet der giver mig særlige gode muligheder for at joine flere tabeller.

Er der nogen der har gode idéer?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2007 - 14:59 #1
MS Access kan også connecte via ODBC og har nok bedre query muligheder ...
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:19 #2
OK ?
Avatar billede joemoz Nybegynder
08. august 2007 - 08:05 #3
Tja, jeg havde nok håbet på et lidt mere detaljeret svar, men OK. Jeg er nu endt med at bruge Excel og bruge makroer til at lave forespørgslerne.