Avatar billede neocron Nybegynder
03. juli 2007 - 21:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"Variabler" i .htaccess?

Hejsa,
Sidder og roder lidt med custom-meddelelser i .htaccess.
Mere præcist, så er det ErrorDocument jeg har fat i.

Lad os tage udgangspunkt i at brugeren vil ind på /testside.html og at denne side ikke findes.

I så fald kan vi fange den med -
ErrorDocument 404 "Den angivne side kan ikke findes

Jeg ønsker at vide om at det er muligt at man kan smide en variabel ind i .htaccess, således at den outputter det filnavn, som brugeren har forsøgt at gå ind på.

F.eks. hvis brugeren går ind på siden (igen tager vi udgangspunkt i /testside.html) skal .htaccess eksempelvis outputte "Den angivne side, testside.html, kunne ikke findes".

Er det på nogen måde muligt?
Avatar billede showsource Seniormester
04. juli 2007 - 06:34 #1
Har jeg aldrig hørt om ( variabler i .htaccess )
men du kan jo lade dit error document væære f.eks. et php script, og så lade scriptet udskrive url, gemme i DB m.m.
Avatar billede neocron Nybegynder
08. juli 2007 - 00:06 #2
Det må være måden at gøre det på.
Tak for input, beklager den sene feedback men smid et svar ;o)
Avatar billede showsource Seniormester
08. juli 2007 - 07:36 #3
ok