Avatar billede piapia Novice
02. juli 2007 - 11:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grønne prikker hvor der skal være skygger/ sort

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Xi 1526 laptop, der er under 1 år gammel og kører Windows XP.

Da jeg forleden kørte spillet GUN begyndte der pludselig at komme grønne prikker over hele skærmen. Prikkerne ligger der hvor der burde være helt sort/ skygger (ved ikke hvordan man linker til et billede herinde så jeg kan ikke lige vise jer problemet på den måde).

Problemet er fortsat efter at jeg har genstartet pc'en. Et par gange har jeg dog kunnet tænde den uden at prikkerne var der, hvorefter de efter en tid kommer tilbage. Jeg har endda prøvet at sidde og surfe lidt på nettet for derefter at opdage, at prikkerne helt eller delvist er forsvundet når jeg kigger på skrivebordsbilledet. Men de dukker op igen.

Da det opstod imens jeg spillede har jeg en ide om at et eller andet bliver overbelastet. Men jeg har ikke en kæft forstand på det, så jeg er lidt på bar bund...

Jeg har forresten et Geforce GO 7600 grafikkort...og jeg HAR prøvet at geninstallere det fra installations-cd'en.

Håber nogen har en ide til hvad det kan være og hvad der kan gøres.

Pia
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 15:27 #1
Det lyder som fejl i din grafikkort ram.
Så er der garanti på det, så ind med det asap.
Avatar billede piapia Novice
02. juli 2007 - 15:48 #2
Tjah jeg frygter jo også at det er en fejl i selve grafikkortet. Det er jo det irriterende ved en laptop, at man ik' rigtigt kan nøjes med at sende skærmen til reparation :(

Så hvis der ikke er andre der har en anden teori om hvad der kan være galt, må jeg vel i gang med at sikkerhedskopiere alt hvad jeg har (for jeg tør ik stole på at der ikke sker et eller andet imens den er sendt til rep. !!) og få den på værksted.

Æv...

Pia
Avatar billede piapia Novice
02. juli 2007 - 15:51 #3
....øøøh sende skærmen til reparation...eller pille grafikkortet ud og sende det :o) Nu kom jeg så til at lyde som om jeg tror grafikkortet sidder i skærmen hahaha...
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 18:10 #4
Vil anbefale dig at indlevere hele maskinen :o)
Værkstedet vil nok også kræve det i forbindelse med en garanti reparation, og er du også sikkert på det er testet ordentligt.
Avatar billede darrich Novice
02. juli 2007 - 18:11 #5
...så er du sikker på...
Avatar billede darrich Novice
08. september 2008 - 13:05 #6
Husk at lukke spørgsmålet :o)