Avatar billede everclear Praktikant
30. juni 2007 - 00:20 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Benytte C5 med web

Jeg sidder med en kunde, der har den nyeste version af C5 som jo er baseret på en MS SQL DB. Han sidder nu og skal have lavet en webshop og her kunne han godt tænke sig, at nye kunder og ordrer kommer direkte ind i hans C5 når de bliver oprettet fra hjemmesiden.

Er der nogen, der har nogen erfaring med hvordan man gør dette smartest? Eller er det noget man skal holde sig væk fra?
Avatar billede kalp Novice
30. juni 2007 - 00:24 #1
Jeg ville lave en webservice, som webshoppen kan sende oplysningerne til.
webservice'en gemmer herefter den modtagne data i databasen.
Avatar billede everclear Praktikant
30. juni 2007 - 00:53 #2
Jeg har aldrig rodet med C5 før....findes der evt. nogle links, der kommer med løsningsforslag på denne slags problematikker? En webservice ville jo sådan set være smart nok til formålet.
Avatar billede kalp Novice
30. juni 2007 - 01:00 #3
Jeg ved sådan set heller ikke meget om C5 - men da du nævner databasen så lader det til du kan arbejde direkte op imod den via. en webservice.
Avatar billede everclear Praktikant
30. juni 2007 - 12:26 #4
Okay....det prøver jeg lige at undersøge:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2007 - 21:00 #5
Jeg vil på det kraftigste fraråde at rette direkte i en database som bruges
af et økonomi system medmindre man har 800% styr på hvad der er i den database.

En hurtig googling viser at der er flere kommercielle web shops som integererer
mod C5.

Jeg vil foreslå at I enten køber en af disse - eller vælger en ikke integreret løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:24 #6
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede everclear Praktikant
07. august 2007 - 22:58 #7
Ja undskyld:-) Havde lige glemt posten:-) Jeg har brugt lidt fra begge svar; så hvad siger I til at dele point?
Avatar billede kalp Novice
07. august 2007 - 23:12 #8
Det er helt fair
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 23:21 #9
Ditto
Avatar billede everclear Praktikant
07. august 2007 - 23:51 #10
Således:-)