Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 18:32 Der er 23 kommentarer

LinkButton enter

sådan her laves det med java script:

      <script>
      function EvalSound(soundobj) {
        var thissound= eval("document."+soundobj);
        thissound.Play();
      }
      </script>

      <embed src="success.wav" autostart=false width=0 height=0 name="sound1"
      enablejavascript="true">

Here are examples of a link, an image and a button calling the function.

      <a href="#" onMouseOver="EvalSound('sound1')">Move mouse here</A>

      Move mouse here.
-----------------------------------------

Hvis jeg skal lave det med linkbutton??hvordan

Og hvordan aktivere jeg linkbutton ved at trykke på enter??
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 18:36 #1
der er nu ikke meget du skal gøre for at lave det klik på et linkbutton - du skal stadig lave en onMouseOver på den.

Hvis du ikke ved hvordan så skriver du noget i stil med.

linkbutton.Attributes.Add("onMouseOver=","EvalSound('sound1')");

jeg kan ikke lige huske om du behøver = tegnet efter metode navnet.
Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 18:53 #2
Hvad nu hvis jeg skal have den lyd spillet når jeg har trykket på linkbutton ??

har prøvet dette:

Protected Sub LinkButton_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles LinkButton.Click
        LinkButton.Attributes.Add("onMouseOver", "EvalSound('sound1')")
    End Sub

Virker ik synes jeg ?
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 19:12 #3
hehe.. det er også forkert..
den linje der skal tilføjes i page load på din side.

jeg tror ikke rigtigt at du har behov for en linkbutton overhovedet.. men jeg ved jo ikke hvilke tanker du har dig.

ps. fjern også det even du har lavet på den linkbutton - hvis der kun skal stå den ene linje der så har du ikke brug for den - det der laver et postback
Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 20:11 #4
Hvordan mener du... jeg har brug for linkbutton? hvordan skal jeg bruge den med linkbutton når jeg har trykket på den ?
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 20:22 #5
- spørgsmålet er: hvad mener du? :)

Du har hvad du skal bruge nu... dit onclick er sat til at køre javascript metoden.

så snart den er færdig så laver den post back til dit Click event på linkbutton.

hvis det ikke virker så skal du vel kigge på din javascript metode og sikre dig den virker.
Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 20:28 #6
den virker fint når jeg bruger ommouseover, men jeg skal bruge onclick

Hvordan skal jeg gøre det :

Protected Sub LinkButton_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles LinkButton.Click
        LinkButton.Attributes.Add("onClick", "EvalSound('sound1')")
    End Sub
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 20:47 #7
Protected Sub LinkButton_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles LinkButton.Click
        LinkButton.Attributes.Add("onclick", "EvalSound('sound1')")
    End Sub
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 20:47 #8
for helved da.. hehe

den skal i on page load på din side!!
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 20:48 #9
Denne linje skal du smide op i page load!
LinkButton.Attributes.Add("onclick", "EvalSound('sound1')")
Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 20:55 #10
det har jeg også.. men når den loader siden køre den ikke lyden ???
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 20:58 #11
øh, nej og det skal den så heller ikke!

Du har ikke sagt, at den skal afspille lyden når siden loader!
men når man klikker på dit link - hvilket er det den vil gøre nu.
Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 21:06 #12
altså den reloader selv når jeg trykker på linket, så hvis den skal afspille lyden, når den det ikke?
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 21:11 #13
Jeg har bare testet med en alert og her fik jeg min alert før den postede siden.

Men det kan jo være det virker anderledes når man vil afspille en lyd.
Jeg har placeret mit javascript under </head> tag'et på min side.

hvis det stadig ikke virker så kan du vel lave et grimt trick som at den linkbutton man klikker på ikke laver noget postback, men istedet har en anden linkbutton som er usynlig og du fra dit javascript klikker på den efter den har afspillet lyden.
Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 21:13 #14
Ja det gør den med en alert, for den køre ikke videre før du har trykket på den
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 21:16 #15
yes.. men så er den eneste løsning jeg har at du prøver den mulighed som jeg nævnte før.
Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 21:19 #16
ok kan man sige til linkbutton at hvis man indtaster noget i TextBox og trykker på enter på keyboard så aktivere den knappen ? Hvis du ved hvad jeg mener :D
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 21:29 #17
Ja... du kan laver en onKeyPress på din TextBox (javascript igen)
og kalde en metode som du laver i javascript, som tjekker hvilken knap man har trykket... hvis det er "Enter" så skal du via. javascript klikke på den linkbutton.
Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 21:31 #18
ok super :D
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 21:32 #19
:)

ps. i javascript tjekker du på om det er "Enter" sådan her

if(event.keyCode == 13)
{
      //klik på linkbutton!!
}
Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 21:49 #20
ja men hvordan //klik på linkbutton,

efter jeg har kliket selvfølgelig :D
Avatar billede okidoky Nybegynder
29. juni 2007 - 21:50 #21
hvad skal jeg sige til den så den går ind her:

    Protected Sub lbnRetur_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles lbnRetur.Click
og udføre obbet ?
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 21:53 #22
din linkbutton skal du give et id.. så kan du bare skriv..

function doSomething(id)
{
  if(event.keyCode == 13)
  {
      document.getElementById(id).click();
  }
Avatar billede kalp Novice
29. juni 2007 - 21:54 #23
hov sorry..
selvfølgelig bare sådan her

function doSomething()
{
  if(event.keyCode == 13)
  {
      document.getElementById('det id du gav din linkbutton').click();
  }