Avatar billede gruby2 Nybegynder
04. juni 2001 - 13:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forms navigation.

Jeg arbejder med oracle forms ver.4.5.
Mit spørgsmål er: Kan man i et kald, med en \"WHEN_BUTTON_PRESSED\" trigger springe fra en form
til en blok i en anden form ? Altså en slags kombination af GO_FORM og GO_BLOCK.
Man kunne godt lave en WHEN_NEW_FORM_INSTANCE med en GO_BLOCK, men det kan jeg ikke bruge.
Findes der andre muligheder ?
Avatar billede lagermus Nybegynder
04. juni 2001 - 23:24 #1
Der findes andre muligheder: Jeg har ikke kigget på GO_FORM så meget, men så skal den form vist være loadet i memoryen... Du kan ikke lave en GO_BLOCK efter GO_FORM.

Ærgeligt du ikke kan bruge WHEN_NEW_FORM_INSTANCE... Kan du bruge WHEN_NEW_WINDOW_ACTIVATED ? Her kan du også lave din GO_block.

Man kan snyde lidt... Hvis du laver en OPEN_FORM(stien og fil navn (.fmx)) hopper den til den første block ( i objekt-navigatoren) i den nye form. Her skal du så bare sørge for at den ønskede block står øverst...

Jeg prøvede at lægge GO_BLOCK i en PRE_FORM, men det lader ikke til at virke. Man må kunne få den til at fyre en PRE_FORM af når man kalder den pågælende form, men jeg ikke lige hvordan! :-(

Håber at det andet tip kan hjælpe!

Avatar billede gruby2 Nybegynder
05. juni 2001 - 15:21 #2
Tak for tippet. Den med at springe til den første block i den kaldte form, lyder til at kunne virke, jeg prøver lige og vender straks tilbage.
Avatar billede gruby2 Nybegynder
05. juni 2001 - 21:08 #3
Det er dog ikke den optimale løsning, men det løste en del af mit problem. 60 point til dig, Lagermus, tak for tippet.