Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 17:05 Der er 59 kommentarer

køre websiden lokal på pc

hej jeg har lige lavet en side i .net, men jeg vil gerne køre den på min pc lokal, den skal ikke ud på nettet hvordan gør jeg det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2007 - 17:07 #1
Installerer og starter IIS paa din PC og deployer den der.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2007 - 17:07 #2
Forudsat at du ikke sidder med XP Home Edition.
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 17:14 #3
Jeg 2 pcer, en med pro. men hvad skal jeg installere, kan du linke siden til mig ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2007 - 17:22 #4
IIS er paa din XP pro CD og kan installeres derfra.

Saa registerer du ASP.NET i den.

Og saa skulle det gerne virke.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 17:22 #5
okidoky> Installation af IIS foregår via Tilføj/Fjern Programmer i Kontrolpanelet. Du skal ind under "Windows komponenter".. så skulle du kunne finde den..
Avatar billede a1a1 Novice
27. juni 2007 - 17:28 #6
og så ligge dine filer ind i C:\Inetpub\wwwroot (default setup)....
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 17:32 #7
Ok :D jeg var derinde med home edition kunneikke finde den, så troede det var et program man skal download fra nettet. OK nu har jeg installeret den

hvordan køre jeg den ?
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 17:32 #8
skal jeg bare ligge filerne herinde C:\Inetpub\wwwroot
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 17:34 #9
Pas på!

Visual Studio sletter alle filerne, i den mappe, du angiver som destinationsmappe!

Derfor:

C:\Inetpub\wwwroot\DitProjekt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 17:34 #10
Altså, når du publisher..
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 17:36 #11
hvordan skal jeg kalde på den med explorer
Avatar billede a1a1 Novice
27. juni 2007 - 17:38 #12
du behøver ikke at deploye/publish, asp.net 2.0 (går jeg udfra du bruger), behøver ikke at blive "pre-kompilet", du laver bare din side i C:\Inetpub\wwwroot og så skriver localhost i din browser... ;o)
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 17:42 #13
og hvis jeg ligger den i en mappe i localhost, så skal jeg kalde den sådan localhost/mappe ik ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 17:49 #14
okidoky> Du klikker bare på "Play" / "Run" knappen.. Grøn trekant der peger mod højre..
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 17:50 #15
XML-siden kan ikke vises
XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket . Ret fejlen, og klik derefter på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

--------------------------------------------------------------------------------

Ugyldig på øverste niveau af dokumentet. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen 'http://localhost/test/Default.a...

This is a marker file generated by the precompilation tool, and should not be deleted!
^
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 17:53 #16
jeg publisher siden til test mappen, men den virker ikke??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 17:54 #17
XML-siden?

Hvilken side er det du lige er igang med..?

Har du ændret indstillingerne for ASP.NET i IIS?

IIS finder du her: Højreklik på Denne Computer > Administration > Tjenester og programmer > Internet Information Services.

Her skulle "Websteder"-mappen gerne være..

Man skal vist højreklikke på Websteder > Egenskaber > ASP.NET > vælg version 2, hvis du bruger .Net 2.0 (Visual Studio 2005)

Jeg mener at det er det.. husker det ikke helt..
Avatar billede a1a1 Novice
27. juni 2007 - 17:55 #18
play run? hvad er det for et program?

kender ikke lige den fejlmeddelelse, (derfor man altid skal have engelsk OS når man udvikler, så kommer fejlen på engelsk og ofte kan der findes noget på google)

Hvordan ser din kode ud?
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 17:59 #19
Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable.  Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.

Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the application event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.

Nu får jeg denne fejl eller hvad nu det er?

Jeg har lavet som du sagde, den var ikke sat til asp.net 2, jeg har sat den til
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 18:09 #20
okidoky> Jeg går ud fra, at du bruger Microsoft Visual Studio 2005.

Hvis ikke, må du lige sige til..

Prøv det her:

1) Opret nyt websted, fra menuen Filer
2) Vælg en eller anden mappe, helst ikke C:\Inetpub\wwwroot
3) Dobbeltklik på default.aspx og skriv "Hello world" i Design-view
4) Klik på Run-knappen (grøn trekant der peger mod højre)

Hvad sker der så?
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 18:10 #21
jeg har også prøvet at oprette en en webside i visual studio, og publish'er den til en mappe i wwwroot, så virker den hellere ikke ?
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 18:11 #22
Ja jeg har Microsoft Visual Studio 2005?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 18:11 #23
Prøv lige punkterne i 27/06-2007 18:09:31..

Læg mærke til at jeg:
1) ikke bruger C:\Inetpub\wwwroot
2) ikke publisher
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 18:19 #24
altså under Visual studio kan jeg godt køre den, men jeg vil have den skal kunne køre uden visual studio. får samme fejl
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 18:20 #25
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 18:23 #26
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
    hallo world
    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede a1a1 Novice
27. juni 2007 - 18:31 #27
er asp.net enablet i iis'en?
Avatar billede a1a1 Novice
27. juni 2007 - 18:32 #28
og har du prøvet at skrive: http://localhost/test/default.aspx ?
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 18:37 #29
ja

IIS finder du her: Højreklik på Denne Computer > Administration > Tjenester og programmer > Internet Information Services.

Her skulle "Websteder"-mappen gerne være..

Man skal vist højreklikke på Websteder > Egenskaber > ASP.NET > vælg version 2, hvis du bruger .Net 2.0 (Visual Studio 2005)

Som thesurfer sagde
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 19:52 #30
Nogen hjælp jeg får en anden fejl

Server Error in '/Kasse' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Failed to access IIS metabase.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.Hosting.HostingEnvironmentException: Failed to access IIS metabase
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 19:54 #31
The process account used to run ASP.NET must have read access to the IIS metabase (e.g. IIS://servername/W3SVC). For information on modifying metabase permissions, please see http://support.microsoft.com/?kbid=267904.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[HostingEnvironmentException: Failed to access IIS metabase.]
  System.Web.Configuration.MetabaseServerConfig.MapPathCaching(String siteID, VirtualPath path) +3500410
  System.Web.Configuration.MetabaseServerConfig.System.Web.Configuration.IConfigMapPath.MapPath(String siteID, VirtualPath vpath) +9
  System.Web.Hosting.HostingEnvironment.MapPathActual(VirtualPath virtualPath, Boolean permitNull) +163
  System.Web.CachedPathData.GetConfigPathData(String configPath) +382
  System.Web.CachedPathData.GetConfigPathData(String configPath) +243
  System.Web.CachedPathData.GetApplicationPathData() +68
  System.Web.CachedPathData.GetVirtualPathData(VirtualPath virtualPath, Boolean permitPathsOutsideApp) +3393731
  System.Web.Configuration.RuntimeConfig.GetLKGRuntimeConfig(VirtualPath path) +189

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.42; ASP.NET Version:2.0.50727.210
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 19:57 #32
Den fortæller dig, at du skal registrere din Windows konto, og giver et eksempel ( http://support.microsoft.com/?kbid=267904 ):

aspnet_regiis &#8211;ga <WindowsUserAccount>

Klik Start-knappen > Kør > skriv CMD og tryk på ENTER-tasten

Skriv følgende: aspnet_regiis &#8211;ga <WindowsUserAccount>

Erstat <WindowsUserAccount> med navnet på din brugerkonto/profil i Windows..
F.eks., hvis din bruger i Windows hedder "Hans" erstatter du "<WindowsUserAccount>" med "Hans"..

Prøv det.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 19:57 #33
Rettelse: aspnet_regiis -ga <WindowsUserAccount>
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 20:02 #34
Forkert syntaks for kommandoen

jeg skriver dette

aspnet_regiis -ga <ms>
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 20:03 #35
har også prøvet

aspnet_regiis -ga "ms"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 20:07 #36
Har du prøvet programmet, der findes på http://support.microsoft.com/?kbid=267904 ?
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 20:09 #37
ja jeg har downloadet den, men ved ikke hvad jeg skal med den
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 20:09 #38
Når du har pakket filen ud, får du en VBS fil.

Den skal du kører sådan her, fra en DOS-Prompt ("CMD"):

Example:  MetaACL "IIS://Localhost/W3SVC" MYDOMAIN\Joebob RW

Jeg ved ikke lige hvad dit domæne er, men "Joebob" skal erstattes med "ms"..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 20:11 #39
Pak Metaacl.exe ud til f.eks. C:\temp

I CMD gør du så sådan (linieskift = tryk på ENTER-tasten):

C:
CD \temp
MetaACL "IIS://Localhost/W3SVC" workgroup\ms RW

Jeg ved ikke om domænet er "workgroup" eller hvad det er.. så det kan jeg ikke hjælpe dig med..

Men prøv workgroup
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 20:15 #40
JA MEN HVAD HAR DET MED ALT AT GØRE ?
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 20:15 #41
ok prøver lige
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 20:17 #42
Den sagde jo:

The process account used to run ASP.NET must have read access to the IIS metabase (e.g. IIS://servername/W3SVC)

Hvilket tyder på, at du/ASP.NET ikke har læse-rettigheder til webserveren (W3SVC).

Hvis du ikke har læse-rettigheder, kan du ikke læse filerne du lægger på webserveren.

Det der står på http://support.microsoft.com/?kbid=267904 skulle gerne give dig læse-rettigheder.
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 20:17 #43
Ok nu har den skrevet at den er added
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 20:21 #44
Jeg tror det går fremad :D

Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on the local server machine, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "RemoteOnly". To enable the details to be viewable on remote machines, please set "mode" to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="On" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 20:25 #45
Har du fulgt instruktionerne angående web.config?
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 20:26 #46
<?xml version="1.0"?>
<!--
    Note: As an alternative to hand editing this file you can use the
    web admin tool to configure settings for your application. Use
    the Website->Asp.Net Configuration option in Visual Studio.
    A full list of settings and comments can be found in
    machine.config.comments usually located in
    \Windows\Microsoft.Net\Framework\v2.x\Config
-->
<configuration>
    <appSettings/>
    <connectionStrings/>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off" defaultRedirect="Default.aspx"/>
        <!--
            Set compilation debug="true" to insert debugging
            symbols into the compiled page. Because this
            affects performance, set this value to true only
            during development.

            Visual Basic options:
            Set strict="true" to disallow all data type conversions
            where data loss can occur.
            Set explicit="true" to force declaration of all variables.
        -->
        <compilation debug="true" strict="false" explicit="true"/>
        <pages>
            <namespaces>
                <clear/>
                <add namespace="System"/>
                <add namespace="System.Collections"/>
                <add namespace="System.Collections.Specialized"/>
                <add namespace="System.Configuration"/>
                <add namespace="System.Text"/>
                <add namespace="System.Text.RegularExpressions"/>
                <add namespace="System.Web"/>
                <add namespace="System.Web.Caching"/>
                <add namespace="System.Web.SessionState"/>
                <add namespace="System.Web.Security"/>
                <add namespace="System.Web.Profile"/>
                <add namespace="System.Web.UI"/>
                <add namespace="System.Web.UI.WebControls"/>
                <add namespace="System.Web.UI.WebControls.WebParts"/>
                <add namespace="System.Web.UI.HtmlControls"/>
            </namespaces>
        </pages>
        <!--
            The <authentication> section enables configuration
            of the security authentication mode used by
            ASP.NET to identify an incoming user.
        -->
        <authentication mode="Windows"/>
        <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.

        -->
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 20:27 #47
er det ikke bare den jeg skal tilføje:
<customErrors mode="Off" defaultRedirect="Default.aspx"/>

Men synes ikke der er sket noget
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 20:30 #48
Hvad har du gjort af:

<customErrors mode="RemoteOnly"/>

hvor du skulle erstatte "RemoteOnly" med "Off"?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 20:31 #49
Ahh..

Jeg tror at du bare skal erstatte

        <customErrors mode="On" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>

med <customErrors mode="Off"/>
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 20:37 #50
samme fejl:

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on the local server machine, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "RemoteOnly". To enable the details to be viewable on remote machines, please set "mode" to "Off".
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 20:51 #51
http://www.velocityreviews.com/forums/t367699-ltcustomerrorsgt-tag-should-have-its-quotmodequot-attribute-set-to-quotoffquot.html

"If your code is written in 2.0 but the virtual directory is configured for 1.1 you can experience that problem the the Off parameter doesn't have any effect."

See lige om "websteder" og "standardwebsted" har ASP.NET 2 som valg..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 20:58 #52
Hos mig er stien til web.config til "websteder" er:

C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\config\web.config

Til "standardwebsted" er det:

c:\inetpub\wwwroot\web.config

selvom filen ikke findes i c:\inetpub\wwwroot\web.config..
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 21:00 #53
Ja det synes jeg den har...
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 21:02 #54
Jeg har ikke

C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\config\web.config
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 21:05 #55
eller jo :D er helt færdig, jeg har arbejdet hele dagen med websiden og nu kan jeg ikke køre den :S
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 21:09 #56
ASP.NET i Visual Studio er bare monster kompliceret.. :-)

Jeg foretrækker gode gamle ASP, hvor man bare smed en enkelt .asp fil afsted, og så var den *beep* slået.. :-)
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 21:15 #57
Jeg tror jeg smutter iseng, går videre imorgen :O Zzzzzzzzzzzz
Avatar billede okidoky Nybegynder
27. juni 2007 - 21:15 #58
Mange tak for hjælpen idag :D
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2007 - 21:28 #59
Det var så lidt.. :-)

Godnat og sov godt.