Avatar billede mega1 Nybegynder
04. juni 2001 - 11:57 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

PC\'en \"FRYSER\"

HEJ Jeg har et prob. med et Acorp 7VIA71A og en 750MHz Slot A Athlon og 128mb Ram og Riva TNT2 M64 32mb og Win98
Computeren \"fryser\" når der spilles OpenGL spil eller når grafikkortet bruges. I Win98 når man er på inet er der ikke noget problem.

Please HELP!!!

TAK
Avatar billede qzar Nybegynder
04. juni 2001 - 11:58 #1
Så giv den dog en på handsker og et halstørklæde på!

-JOnas
Avatar billede halloøj Nybegynder
04. juni 2001 - 12:00 #2
Grafikkprtet bliver for varmt jeg havde selv samme problem med min men da jeg monterede en køler på grafikkortet så stoppede den med det
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2001 - 12:03 #3
Du bruger den samme driver til dit grafikort under windows 2000 ikke, den går ikke ;o)
Avatar billede halloøj Nybegynder
04. juni 2001 - 12:05 #4
Det er ikke der problemmet ligger.
Jeg havde selv præsis samme problem
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 12:06 #5
Har mega1 nævnt win2k?
Avatar billede halloøj Nybegynder
04. juni 2001 - 12:08 #6
Det kan muligvis også være en beskadigt windows installation.
Min ven havde køling på grafikkortet men den frøs også. Prøv dog det med køleren på Grafikkortet
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 12:11 #7
Har du installeret de nyeste drivere.

Du kan hente dem her:

http://www.guru3d.com/download/
Avatar billede halloøj Nybegynder
04. juni 2001 - 12:12 #8
Få fat i en god vga køler
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 12:19 #9
Køler til vga, vga er en standard!
Avatar billede halloøj Nybegynder
04. juni 2001 - 12:20 #10
det var mere fordi at inde på edbpriser hedder de vga køler. :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 12:22 #11
OK ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 12:22 #12
vga køler=køler til grafikkortet!
Avatar billede halloøj Nybegynder
04. juni 2001 - 12:29 #13
Yes
Avatar billede jaqalou Nybegynder
04. juni 2001 - 12:59 #14
grafikkortet bliver for varmt men jeg købte en køler til den og så gik det fint det er specielt galt hvis man overclocker.

jaqalou
Avatar billede tf-uno Nybegynder
04. juni 2001 - 13:43 #15
ja prøv det med køleren...
men inden du prøver det så prøv lige at sætte din bios til default.. har selv haft noget af det samme problem (der satte jeg bare biosen til default også virkede det) så prøv det først
Avatar billede mega1 Nybegynder
04. juni 2001 - 15:28 #16
Jeg har ikke brugt WIN2k driver til noget det er jo win98 og jeg har geninstalleret det op til flere gange
Jeg tror ikke at problemet ligger i at grafikkortet bliver for varmt for man kan ikke nå at spille længere end højst 5min. såååååååååååååå andre gode ideer!!!
Avatar billede halloøj Nybegynder
04. juni 2001 - 21:38 #17
Det er et varme problem på grafikkortet.
Jeg kunne også kun spille i 5 min.
Avatar billede vuffe Nybegynder
05. juni 2001 - 19:50 #18
installer VIA 4in1 driverne i \"normal\" mode.
Avatar billede mega1 Nybegynder
05. juni 2001 - 20:02 #19
det får den bare til at gå ned i Windows uden at grafikkortet bliver presset
Avatar billede vuffe Nybegynder
06. juni 2001 - 08:08 #20
Prøv at kig i din bios om du har Fastwrites slået til. Det skal slås fra, da det stresser kortet.
Sæt AGP1X i bios.
Hvor stor er din strømforsyning?
Avatar billede mega1 Nybegynder
06. juni 2001 - 12:04 #21
300watt
Avatar billede tf-uno Nybegynder
06. juni 2001 - 13:27 #22
hvaae mega1 har du prøvet at sætte biosen til default... Eller hva.
Avatar billede mega1 Nybegynder
06. juni 2001 - 15:31 #23
ja Det har jeg den går stadigvæk ned efter et par min
Avatar billede halloøj Nybegynder
06. juni 2001 - 16:01 #24
HAr du prøvet at montere en aktiv køler på den.
Altså en blæser???
Avatar billede mega1 Nybegynder
06. juni 2001 - 17:09 #25
nope ikke endnu jeg er ved at få fat i en :)
Avatar billede mega1 Nybegynder
05. juli 2001 - 00:06 #26
Jeg har prøvet alt intet virker - Men TAK fordi i prøvede - det er bare surt det ikke fungere - men TAK :)
Avatar billede teknik Juniormester
05. juli 2001 - 00:24 #27
For at fastslå om problemet skyldes grafikkortet, så prøv at teste det i en anden maskine...
Eller prøve med et andet grafikkort i din egen PC.
Odds for at det er grafikkortet som er blevet \"svagt\", og derfor ikke længere kan tåle at køre med sine oprindelige spec\'s 60%+
At systemet ikke crasher på \"internet\" skyldes at 2D billeder slet ikke stresser grafikkortet, som derfor er 10-20 grader koldere end under afvikling af 3D spil.
----
Nogle gange kan situationen \"lappeløses\" ved at clocke kortet ned.
Til de flest grafikkort, er der et \"gashåndtag\" med til formålet, men normalt kun hvis du bruger de originale drivere.
Bruger du detonator driverne fra Nvidia (gør de fleste vel), så må du have fat i et andet program hvis du vil prøve det.

Powerstrip fra www.entechtaiwan.com er godt.

Sår\'n ved nærmere eftertanke såååh
Der er nu heller ikke nogen egentlig grund til gøre dig alt for store anstrengelser. ;-))
M64 grafikkortet er nemlig en mega-flaskehals i dit system.

Et skift til fx. et Geforce2MX vil typisk give dig mindst en fordobling i framerate i 3D spil.
-Altså når der er tale om et setup som det du nævner her i spm.
Avatar billede mega1 Nybegynder
05. juli 2001 - 00:27 #28
Tak Men jeg har prøvet både at skifte og clocke ned jeg tror det er bundkortet der er prob.  -  Det er ikke min puter jeg har nemlig selv et GForce2 MX  - og det kører fint