Avatar billede zamiel Nybegynder
27. juni 2007 - 15:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oracle/java datatype fejl

Jeg får nogle fejlmeddelelser når jeg laver queries(gennem JDBC) på et timestamp i min Oracle DB. Når jeg prøver at lave en select på denne timestamp får jeg følgende fejl:

java.sql.SQLException: ORA-00932: inkonsistente datatyper: forventede %s fik %s

Det ser ud som om at når jeg putter en java.util.timestamp ned i DB'en så ændre den sig..

Når jeg laver et printout af timestamp'et inden jeg lægger det i databasen så får jeg følgende:

Men når jeg checker værdien i SQL PLUS får jeg dette her:

Er der nogen der ved hvorfor det sker? og vigtigere endnu hvordan jeg får trukket det timestamp ud af DB'en igen.

Jeg bruger Oracle 9.2.0.1

på forhånd tak..
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2007 - 16:46 #1
Maa vi se et lille kode fragment ?
Avatar billede zamiel Nybegynder
30. august 2007 - 15:01 #2
fandt ud af problemet selv.. der er åbenbatr forskel på oracles timestamp og java timestamp