Avatar billede nornberg Nybegynder
26. juni 2007 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

køb af TFT skærm 19"

Harjsa Herinde,

Jeg er i den situation at jeg skal ud og købe en ny skærm istedet for det monstrum af en klods jeg har :)

Min nuværende skærm har været en billig Samtron skærm til 1599 for en 19" og den har jeg været ganske godt tilfreds med.

Mit spørgsmål er nu hvad i synes jeg skal købe af skærm istedet for, altså fladskærm :)

Jeg har ikke de helt vilde krav ud over den ikke skal være specielt dyr, og opløsningen jeg kører i windows er 1024*768, så den behøver ikke kunne køre fx 2000*1600 eller hvad det nu hedder deroppe af :)

Håber i kunne give nogle forslag. Nedenunder har jeg skrevet lidt om hvad skærmen skal bruges til:

Tekstbehandling, word osv.
World of Warcraft
NHL 2007 og opefter når de kommer
FiFa 2007 og opefter når de kommer
Generelt internetbrug!

Håber i har nogle forslag til hvad jeg evt. kunne købe.
PS der ligger en www.computercity.dk en merlin, en fona, en Bilka, og en TDC butik i mit nærområde, så en skærm herfra kunne være at foretrække da det ville være lettere!! :D
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. juni 2007 - 22:17 #1
Jeg har en LG 19" til 1400 kr
Den synes jeg er god og hurtig.
Avatar billede a1a1 Novice
26. juni 2007 - 22:27 #2
hvis den skal være flot og med god grafik, samsung syncmaster (vist noget med 700), piano sort (spejlblank sort) over alt.. meget godt billede
Avatar billede a1a1 Novice
26. juni 2007 - 22:33 #4
det er svært at få noget pænere (hvis du ikke køber en 40" appel skærm)
Avatar billede nornberg Nybegynder
26. juni 2007 - 22:39 #5
haha den sidste kommentar med den 40" var nu meget sjov :) jeg havde selv set lidt på denne her: Samsung 19 TFT 940BW (den er også inde på computercity.dk men kan ikke lige hitte ud af at linke til den :P)
Avatar billede tiger_dk Mester
26. juni 2007 - 22:44 #6
vælg en samsungskærm, så ved du hvad man har med at gøre, det er kvali ! http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft19/index.asp

Har selv en Samsung skærm, har ikke andet været rigtigt godt tilfreds med den !

Og den skærme, kan fåes i de nævnte butikker du selv nævner !! og endda til god pris !!
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. juni 2007 - 14:52 #7
MHT din opløsning viser en tft skærm kun optimalt billede i 1 bestemt opløsning, for en 19 tommer vil det nok være 1280*1024..

19 tommer 1137.00kr
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=305459

personligt ville jeg dog tage en 22 tommer widescreen, du kan bla have 2 word docs åbne ved siden af hinanden i fuld størrelse. Se film i fuld format uden sorte kanter. Super lækker at spille på.

22 tommer 1788.00kr
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378518