Avatar billede troels_holm Nybegynder
20. juni 2007 - 15:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skærmen er sort..

Jeg har et problem. Når jeg starter min computer op er der sort skærm, men jeg er sikker på at den starter op i OS, da der kommer en Xp lyd (system start up), men skærmen viser ikke noget. Det underlige er at når jeg trykker reset så starter den op igen og skærmen viser billedet som den skal. Hvad kan jeg gøre for at undgå at skulle trykke reset hver gang?
Avatar billede c-holst Novice
20. juni 2007 - 22:08 #1
bare for at være sikker.

tag dit grafikkort ud, hvis du kan.
rens/slib kontakterne forsigtigt med et stykke alm kopipapir.
sæt kortet i, tryk det godt i bund og vrik det meget blidt.
forbind kablerne grundigt.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 22:07 #2
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede troels_holm Nybegynder
23. november 2007 - 09:14 #3
Sry. Skal forsøge at rydde op.
Jeg har fundet ud af at jeg skal slukke for strømforsyningen bag på kabinettet. På den måde tror jeg at jeg afbryder strømtilførsel til grafikkort. Derefter tænder jeg igen for strøm og der kommer nu billede på skærm.
Jeg har kontaktet forhandler topdata.dk, som ikke har svaret. Hvis i ønsker god kundeservice skal I dermed IKKE vælge topdata.! Trust me.!