Avatar billede 4b4 Nybegynder
20. juni 2007 - 14:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser i spil

Stort problem! Min pc fryser når jeg spiller (wow).

Det kan ske efter 2 min. eller efter 2 timer. Og kun når jeg spiller.

Har prøvet at geninstallere wow/windows/diverse app. uden held.

Findes der et diagnose værktøj der kan teste hvor fejlen ligger, eller nogen som kan hjælpe mig til at finde fejlkilden?
Avatar billede 4b4 Nybegynder
20. juni 2007 - 14:49 #1
pc: p4 2400 768 ram ti4200 gfx kort
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 14:51 #2
kontroller blæser (og køler) for støv på gfx kort, og cpu køler
Avatar billede 4b4 Nybegynder
20. juni 2007 - 14:54 #3
Har lige rengjort bæstet da jeg troede det var derfor :/
Avatar billede thegenuine Praktikant
20. juni 2007 - 14:58 #4
Det kan tyde på, dit grafikkort er ved stå af. En kammerat havde samme problem, når han spillede spil og til sidst, kunne han slet ikke spille mere. Problemet forsvandt, da han skiftede grafikkort...
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 15:01 #5
nyeste version af driver ? (men det er jo et ret gammelt kort, så det kan ikke trække ret mange spil længere)
Avatar billede 4b4 Nybegynder
20. juni 2007 - 15:03 #6
Kan sagtens trække spillet.. men fryser bare fra tid til anden

Ville helst ikke smide penge på et nyt grafikkort hvis det nu ikke er det.
Avatar billede 4b4 Nybegynder
20. juni 2007 - 15:05 #7
Har nyeste driver fra nvidia.com da jeg lige har bootet windows.
Avatar billede thegenuine Praktikant
20. juni 2007 - 15:12 #8
Min kammerats grafikkort var magen til dit. ;o)
Se om du kan låne et kort ved en bekendt, så du kan fejlfinde på den måde.
Held og lykke!
Avatar billede blokkebak Nybegynder
20. juni 2007 - 21:35 #9
Hvordean har du renset den?
Tror du skal rense den med trykluft (hele pc'en) da det nok er snavs der samler sig overalt.
Problemet er varme som der ikke kan komme væk og derfor køler den ikke og for at beskytte sig selv mod smeltning slår den CPU'en fra og derved fryser.
Avatar billede blokkebak Nybegynder
20. juni 2007 - 21:36 #10
Husk under spil arbejder CPU hurtigt og udvikler meget varme.
Avatar billede danm Nybegynder
21. juni 2007 - 00:23 #11
Det kan også være din CPU blæser/køler, der ikke rigtigt kan følge med.. Når din computer fryser, så prøv at genstart og gå i BIOS og se CPU temperaturen. Så kan du teste om det er der det er galt..
Avatar billede madzss Nybegynder
21. juni 2007 - 01:25 #12
Jeg har samme problem med wow... Jeg har fundet ud af at hvis jeg går ind i GFX options og slår alle Shader effects fra gør den det ikke... Dog stadig hvis den står for længe under login da den åbenbart bruger shaders der stadig:/ Men slå shaders fra, og så kører bussen igen...
(Den frøs også i C&C Tiberium wars, men efter jeg satter shaders på laveste niveau der også stoppede den også med det:)
Avatar billede madzss Nybegynder
21. juni 2007 - 01:26 #13
Glemte at sige fejlkilden er dit graffikkort, og at ovenstående er en mulighed hvis ikke du vil købe et nyt:)
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juni 2007 - 06:59 #14
Prøv også at rense køleklodsen og din CPU for gammel kølepasta,og kom derefter ny kølepasta på,har selv lige prøvet at komputeren frøs i spil,det gør den ikke mere,
efter rensning og ny kølepasta.
Avatar billede 4b4 Nybegynder
21. juni 2007 - 09:55 #15
CPU temp er som den skal være.. dog har jeg fundet ud af at der sad et ordentligt lag støv på filteret til selve strømforsyningen.. har fjernet det nu, og sat en ekstra blæser på.. ser om det hjælper ;)
Avatar billede 4b4 Nybegynder
21. juni 2007 - 16:15 #16
Ser ud til at have virker.. fjernet støv fra strømforsyning+ekstra kabinet køler \o/

smider i svar?
Avatar billede screem_brille Novice
21. juni 2007 - 20:27 #17
så var det jo støv som jeg skrev :D
Avatar billede thegenuine Praktikant
21. juni 2007 - 20:36 #18
Jeg tror, det er en stakket frist... Men held og lykke med det. ;o)