Avatar billede mainboard Nybegynder
19. juni 2007 - 23:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvide og røde streger??

Min Asus bærbar har fået nogle hvide og røde vertikale streger ned gennem skærmen. Jeg tænkte først at det var en permanent fejæ pga. evt. døde transistore eller lign. Men hvis jeg trykker i rammen på skærm kan jeg få dem væk??

Er der nogle som kender til problemet, og kan det virkelig bare skyldes nogle løse et eller andet?
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 23:31 #1
defekt ldc panel (flexkablet sidder ikke ordenligt fast på skærmen) den skal til service.
Avatar billede mainboard Nybegynder
20. juni 2007 - 19:47 #2
betyder det at skærmen ikke kan laves eller?
Avatar billede mainboard Nybegynder
20. juni 2007 - 20:11 #3
Hvis det kan laves UDEN at skifte LCD panel, modtages hjælp med kyshånd!
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 20:28 #4
det kan ikke laves uden skift af LCD panelet.
Avatar billede mainboard Nybegynder
20. juni 2007 - 20:36 #5
Jeg ved ikke så meget om det, men når man kan trykke på rammen og få dem væk, hvorfor kan det så ikke laves???? Det begriber jeg ikke!
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 20:45 #6
på selve LCD panelet sidder der en masse tyndefladkabler der er "limet" fast til panelet, det er disse fladkabler der leverer signalerne til matrixen, og hvis limen "løsner" sig, så gidver det de fejl du nævner, hvis man så trykker dem mod panelet skabes der forbindelse, så du kan enten sidde og holde den sammen, eller prøve at sætte noget i klemme, men det er næppe noget der holder.
Avatar billede mainboard Nybegynder
20. juni 2007 - 20:49 #7
Tror jeg du har ret i. Jg sad og tænkte om man kunne bruge kontaktspray???
Ellers kender du et sted man kan købe et LCD panel? Kan sgu godt selv skifte det tror jeg!
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 21:04 #8
jeg har ret ;) (har skiftet mange paneler pga det), hvor man køber det afhænger af hvad det er for et panel, men forvent ikke det kan svare sig, en panel er klart det dyreste i en fladskærm.
Avatar billede mainboard Nybegynder
20. juni 2007 - 21:36 #9
Pis! Jeg er studerende og håbede at kontaktspray eller lignende kunne klare det, eller man kunne lime det fast igen...Nok mig der er dum.

Hvad vil det koste at skifte den tror du? Det er en billig ASUS computer der hedder A3000. Kan det gøres for 1000??
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 21:48 #10
hvis du kan finde en defekt bærbar med samme panel, eller et løst panel, så kan det godt gøres billigere (hvis man er heldig), men du skal først vide hvad det er for et panel der sidder i den (og derved er det nødvendigt at skille den ad, da det kun står på et klister mærke bagpå)
Avatar billede mainboard Nybegynder
20. juni 2007 - 22:35 #11
Jeg ved hvad panelet hedder! Det er et LG Philips og har også typen. Kan du hjælpe med at finde et :):):):)...

Det er et LG Philips LP150X08
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 12:33 #12
desværre ikke, men prøv og kigge på ebay der burde man kunne finde et (og betal med paypal, så er du godt sikret mod evt snyderi), har selv kun rigtig gode erfaringer med handeler på ebay.co.uk levering inden der er gået 4 dage, efter betaling, det kan jeg ikke sige er gældende med de mange handeler jeg har lavet på QXL ;)