Avatar billede harlis Nybegynder
19. juni 2007 - 20:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Liste over logins på denne pc

Er der et sted hvor man kan se en log over f.eks. de seneste 10 logins på ens computer?

Der er adgangskode til windows, så den registrerer det vel et eller andet sted?

Har en idé om at en person der ikke længere har noget at gøre ved denne computer, har været et smut forbi...

Han kender adgangskoden, da han tidligere har boet her.

Ved godt at jeg skal have skiftet adgangskode, vil bare gerne have bekræftet om der har været nogen logins, mens jeg har været på arbejde...
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2007 - 20:52 #1
Du kan prøve at kigge i Eventviewer som du finder i Kontrolpanel -> Administrative værktøjer -> Eventviewer
Avatar billede harlis Nybegynder
19. juni 2007 - 21:00 #2
Er det kontrol panel -> administration du mener, for ellers kan jeg ikke finde det.

Derinde kan jeg bare ikke finde noget der hedder eventviewer...

Jeg kører med dansk xp, hvis det betyder noget...?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. juni 2007 - 21:04 #3
led efter logbog kig under sikkerhed
Avatar billede harlis Nybegynder
19. juni 2007 - 21:11 #4
Sidder og kigger i logbogen nu. Fatter ikke meget af hvad der står derinde, men jeg kan da ihvertfald se nogle tidspunkter der er sket noget på maskinen...
19. juni 2007 - 22:18 #5
... et lille trix jeg har brugt engang - på mine forældres (første) PC. Det var sjovt at se hvornår/hvor tit de alligevel brugte PC'en *LOL* ->

Opret en lille TEKST fil [log.cmd] med følgende linier:

@echo off
echo %DATE% %TIME% %USERNAME% >> c:\log.txt

gem den i
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start\log.cmd

så vil der blive (til)skrevet
19-06-2007 22:14:53,85 XXXXXX
i filen. Den kan du så kigge i ...
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. juni 2007 - 17:44 #6
En smule hjælp.

Kig i eventloggen (logbog) under system - led efter hændelse 6009 - hvis man dobbeltklikker den
kan man se en tekst i stil med: Microsoft (R) Windows (R) 5.01. 2600 Service Pack 2 Uniprocessor Free.

Dette betyder at maskinen er blevet tændt.

Under sikkerhed kigger man efter hændelse 528 (Er ikke 100% sikker, da jeg arbejder med noget meget sikret trådsløst) Kig også efter kategori logon/logoff. Når du dobbeltklikker linjen skal du se noget i stil med:

Logon lykkedes:
    Brugernavn:    xxxxxx
    Domæne:        xxxxxx
    Logon-id:        (0x0,0xxxxxxxx)
    Logontype:    7
    Logonproces:    User32
    Godkendelsespakke:    Negotiate
    Navn på arbejdsstation:    xxxxxxx
    Logon-GUID:    {xxxxxx-xxxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxx}

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

Så burde du kunne se hvem der har været inden på tidspunktet
Avatar billede harlis Nybegynder
20. juni 2007 - 20:21 #7
Tak for de fine svar/kommentarer!

Det var lige det jeg søgte efter!