Avatar billede oxa Nybegynder
19. juni 2007 - 19:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bundkort og CPU ?

Jeg står her og overvejere at købe nyt bundkort og cpu, men ved ikke rigtigt hvilken, så ville lige høre her inde om der var nogle der ku anbefalde noget.
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 19:39 #1
cpu helt klart en core2duo men hvilken afhænger af dit budget.
Avatar billede oxa Nybegynder
19. juni 2007 - 19:45 #2
Bundkort max 2000 og samme med CPU..
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 20:07 #3
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216462
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=210743

så er du rigtig godt kørende, og for resten af pengene køber du ram ;) (det ville jeg gøre hvis jeg stod i dine sko ihvertfald)
Avatar billede huset Praktikant
19. juni 2007 - 20:18 #4
Kommer nok liiige an på om brugeren har AGP eller PCI Express. Hertil får du ikke mange RAM i DDR II for de resterende penge
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 20:27 #5
med priser på helt ned til 196,- for 1 GB, så bør de fleste kunne følge med.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138802
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 20:29 #6
og vil man holde fast i AGP, så er man mange gange bedre stillet ved at spare lidt mere op og skifte til PCI-e, der er jo absolut ingen fremtid i AGP.
Avatar billede huset Praktikant
19. juni 2007 - 20:31 #7
SB - du mener altså hvis han sidder med et AGP kort så skal han bare skifte det også?
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 20:40 #8
ja det er præcis det jeg mener, tiden er løbet fra AGP grafikkort, og når spørger efter kort tid opdager at hans nye bundkort og CPU er meget hurtigere, og grafikkortet nu er mega langsomt og vil opgradere, så er svaret næ det kan du ikke, for det bundkort er for gammelt... (ja jeg ved godt der er enkelte board der tager både AGP, og PCI-e), men fremtiden hedder Pci-e, og så kan man ligeså godt tage springet og købe noget ordenligt fra starten istedet for lappeløsninger (som bliver meget dyrere i sidste ende)
Avatar billede huset Praktikant
19. juni 2007 - 20:48 #9
Du behøver ikke fortælle mig om hardware ;)

Altså skal han bruge endnu flere penge på et grafikkort.
Mon ikke der mangler info fra opretter nu. Hertil laves der stadig top kort il AGP ;)
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 20:57 #10
huset det var nu heller ikke så emget af hensyn til dig jeg skrev det, men til spørger, er ret sikker på du heller ikke vil anbefale nogen at købe AGP baserede kort, medmindre pengene er virkelig sparsomme (og der ville jeg i det tilfælde vælge en mindre CPU, og så købe et PCI-e kort istedet for) CPU erne falder jo konstant i pris, så der kan man nemt købe en ny og større senere når pengene er der til det. (men uden grafikkort bliver det en ret kedelig oplevelse ;) )
Avatar billede oxa Nybegynder
19. juni 2007 - 22:48 #11
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 23:30 #12
i teorien jo, men den højere frekvens (FSB) er der næsten ingen cpuer der understøtter, og når prisen er næsten dobbelt så stor for noget der ikke pr kan udnyttes (medmindre man køber en ret dyr cpu) får man intet ud af det, og med det OC potentiale 6600 cpuen har, vil det være penge ud af vinduet (min mening)
Avatar billede huset Praktikant
20. juni 2007 - 07:17 #13
Kortet er henvendt nørd folket, og ikke anbefalet til den alm bruger.

Var det mig tog jeg dette:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=149801
Med dette bundkort har du mulighed for AGP og PCI Express ( dog ikke samtidigt. Kortet er top lækkert, og til en super lav pris kontra det du får. Eneste ulempe er begrænsningen på 2GB RAM, men 2GB RAM er alt nok i dag!

Det dyrere kort fra Asus giver bedre muligheder rent softwaremæssigt osv, men ikke bedre kvalitet.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=258346
Super processor på trods af 1.8GHz.
Den performaer super godt, og giver fantastiske overclocking muligheder.
Læs - http://www.nordichardware.com/news,4213.html