Avatar billede cyberkox Nybegynder
18. juni 2007 - 23:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Pris på hjemmeside?

Jeg er i tvivl om det er den rigtige kategori, men jeg prøver.

Ganske enkelt, hvad skal en hjemmeside som denne koste - inkl. hosting, mailserver og opdatering hvis der skulle være noget?

www.buskmanden.dk
Avatar billede g1um Nybegynder
19. juni 2007 - 00:05 #1
der kan slet ikke være tale om design som der skal betales penge for.

hosting: til denne side er b-one (9 kr/md) med php/mysql vil da være mere end rigelig!
mailserver: kan sættes grattis op på din domaine med google. kig på google.com/a/

opdateringer er vel timeløn.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
19. juni 2007 - 11:31 #2
Jeg kan tilbyde dig en hjemmeside efter dine krav til ca. 1.500,-. Bemærk, dette er kun et "slag på tasken", men du vil selvfølgelig få oplyst en fast pris på baggrund af en dialog.

Lyder det interessant, så kontakt os gerne på sales(AT)newravio.com
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. juni 2007 - 11:42 #3
Jeg skal såmænd ikke have lavet noget. Jeg har blot overtaget hjemmesiden, som er en god vens fars, der før betalte dyre domme, hvilket jeg ikke kan forstå? Derfor :)
Avatar billede cybermike Nybegynder
19. juni 2007 - 14:10 #4
Sidens design er mega daarligt...det ligner noget jeg kunne have lavet :) og jeg er paa ingen maade designer :)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. juni 2007 - 14:43 #5
Det er jeg slet ikk i tvivl om og det er heller ikke noget jeg står inde for!

Jeg har IKKE lavet siden eller dens design, og det er heller ikke det spm. går ud på, så havde jeg nok også valgt kategorien site vurdering!

Jeg vil blot høre fra jer erfarne bruger, der sælger dens slags hjemmesider! Hvad koster det?

Mvh Carsten :-)
Avatar billede lajlev Nybegynder
19. juni 2007 - 18:42 #6
www.one.com er rigeligt til dine krav.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. juni 2007 - 18:56 #7
Læs nu lige mit spm da! :-)

Hvad skulle jeg (SOM WEBMASTER) tage for en sådan side, hvis en ny kunde dukkede op med de samme behov!?
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
19. juni 2007 - 22:34 #8
cyber tror ikke du ville kunne sælge den.  SÅdan noget som det der, er noget man giver gratis med domæne navnet,  kunne være nogle ville have navnet "buskmanden"  og det kunne så være noget værd
Avatar billede cyberkox Nybegynder
20. juni 2007 - 11:47 #9
Okay, fint jeg lukker! :-)
Avatar billede Mik2000 Professor
21. juni 2007 - 02:46 #10
Et svar til dit spørgsmål:

En side som denne vil ikke være så dyr da den er lavet ganske enkelt og der nok ikke er et administrationssystem bag.

Siden vil måske tage 2-3 timer at lave hvis man fik teksterne og med en timeløn på f.eks 400 vil det blive 800-1200 kr.
Hvis nogle skal overtage domænet kan du måske sælge det for 100-500 kr hvis nogle mener det er et interessant domæne at få. Hvis den nye køber flytter det til sig selv har du ikke yderlige omkostninger, overtager han dit kan han betale omkostninger til det webhotel du har, resten af den periode der er betalt for. Men med et privat hotel er det ofte et meget lille beløb.

Håber du fik svaret du søgte

Til dem som skriver siden er grim, så er det da korrekt at den ikke ligefrem repræsentere det sidste nye eller det vildt smarte og avanceret. Men nu er det rent faktisk heller ikke det alle ønsker. Vi har lavet professionel markedsføring gennem flere år, og i den forbindelse gennemført mange undersøgelser. Og hvis man henvender sig til specielle målgruppe vil en side som denne, sælge langt bedre end en avanceret smart side som folk fra f.eks. 15-25 år vil synes var supersej.
Kort sagt med dette, så er design et spørgsmål om smag, og den er forskellig afhængigt af aldersgruppe, teknisk interesse, køn og mange flere ting.
En af de største fejl der laves på nettet er netop at man designer siden til sig selv, fremfor til sin målgruppe. Vi har været med til at sikre større indtægter og mere trafik på siden, netop ved at rette disse problemer for firmaer.
Men nok om det.... :)
Avatar billede dysp Nybegynder
23. juni 2007 - 11:38 #11
Hvis du skal have lavet en præsentationshjemmeside uden nogen form for administrativ baggrund eller mulighed for opdatering(udover manuel HTML-kodning), så kan jeg sagtens lave en professionelt udseende siden for en meget lille slat penge. (~1000-1500 kr)
Avatar billede dysp Nybegynder
23. juni 2007 - 11:38 #12
Kontakt mig på dysperen(at)gmail.com
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. juni 2007 - 11:45 #13
Hvorfor dysp, hvorfor?

mik2000: Mange tak for det fine svar! Jeg opretter lige et nyt spm:
http://www.eksperten.dk/spm/784612
Avatar billede dysp Nybegynder
23. juni 2007 - 11:49 #14
Jep, misforstod vel lidt hvad det gik ud på. Men, jeg tror en professionel(selvom siden er grim), ville tage mellem 2000-5000 kr,-
Avatar billede cyberkox Nybegynder
23. juni 2007 - 11:53 #15
Tak for det svar - og undskyld mit sure opstød. Forstår bare ikke at så mange kan misforstå mit spm. efter mine efterfølgende kommentar. Men det er nok mig der har formuleret mig dårligt :-)