Avatar billede pjusk Nybegynder
18. juni 2007 - 21:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skærm går ned under opstart

Svigerfars computer går ned under opstart af Windows XP. Skærmen slukker ned mens computeren kører videre. Skærmen kan ikke tændes igen. Det er kun muligt at slukke computeren med "dødemandsknappen".
Problemet er tilsyneladende kommet "snigende". I starten skulle der tændes 4-5 gange før det lykkes. Efter en større opdatering af Windows XP er det nu helt galt. Undervejs har computeren angivet fejlmeldinger i retning af: "Driveren nr. 4 disp til display entreden\devico\video 0 befandt sig i et uendeligt løkkeproblem med entreden el. enhedsdriveren som programmerer hardwaren forkert". Desuden noget med "fejl på z-drev".
Computeren kan startes op i fejlsikret tilstand. Her er der udført en systemgendannelse til før Windowsopdateringen uden resultat. Desuden er kørt Virusskanning med Norton uden virus blev fundet.
Det er forsøgt at indlæse genindlæsnings CD'er. Disse starter ikke op automatisk, men viser blot de filer der er indeholdt på CD'en.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 21:16 #1
start op i fejlsikret tilstand og fjern driveren til grafikkortet og genstart. (og reinstaller driveren når i derefter er kommet ind i windows)

Mht genindlæsnings skiverne, der skal man boote op fra cdrom drevet med disk 1 i drevet.
18. juni 2007 - 21:16 #2
... hurtigt for at dele problemet på midten:
* Prøv skærm på en anden putter...
* Prøv en anden skærm på denne putter...

Mht "genindlæsnings CD'er" så er det vel meningen at PC'en skal starte op på netop disse CD'er... Altså IKKE på nogen måde starte det nuværende system...
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 21:23 #3
skærmen er ikke helt defekt da den virker i fejlsikret tilstand, derfor tyder alt på det er enten et vertikal opdateringsfrekvens problem, eller for høj opløsning, eller et driver problem, og alle 3 tilfælde afhjælpes ved at fjerne driveren og geninstallere den.
Avatar billede pjusk Nybegynder
18. juni 2007 - 22:51 #4
Jeg er ikke klar over hvordan jeg skal fjerne og geninstallere skærmdriveren. Kan jeg få en vejledning?
Genindlæsnings CD'erne har jeg haft i fra start uden at de startede op.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juni 2007 - 23:04 #5
genstart i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart) i windows, kontrolpanel, system, enhedshåndtering, find grafikkort, og fold den ud, højreklik og vælg afinstaller, tryk ok, og den beder dig om at genstarte, det gør du. det burde nu fungere.

For at boote fra cd`en skal du i BIOS og ændre boot rækkefølge til CD, HD, den står nu sikkert til HD, CD, men det venter vi lige med at prøve indtil det andet er testet.
Avatar billede pjusk Nybegynder
19. juni 2007 - 20:36 #6
Det ser ud til at du har fat i noget af det rigtige, dejligt. Jeg kunne dog ikke vælge "afinstaller". Jeg kan vælge mellem "opdater", "fjern" og "deaktiver". Jeg har valgt "deaktiver" og nu kører den tilsyneladende normalt.
Det viste skærmkort er NVIDIA GeForce4 MX 440 med AGP8X. Hvordan kommer jeg videre? Kan jeg downloade en ny driver et sted eller vælge opdater og slippe af med problemet.
Du skrev også noget om at re-installere, hvordan gøres det?
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2007 - 20:43 #7
hent en ny driver på nvidia.com
Avatar billede pjusk Nybegynder
20. juni 2007 - 20:38 #8
Jeg har udført en systemgendannelse som ødelagde Norton Antivurus. Måtte derfor bruge lidt energi på at få det igang igen og har været lidt fraværende.
Jeg var inde og fjerne skærmdriveren og se om jeg kunne downloade en ny. Dette opgav jeg dog på det tidspunkt. Da jeg startede maskinen igen var problemet der pludselig igen og da jeg kontrollerede havde grafikkortet geninstalleret sig. Nu har jeg deaktiveret det og kører foreløbig på "standardkortet" som er OK.
Du (Screem Brille) har været en stor hjælp, tak for det. Jeg overdrager de 150 point.
Avatar billede pjusk Nybegynder
20. juni 2007 - 20:41 #9
Hermed 150 point.
Jeg er ikke sikker på om jeg har overført dem rigtigt. Du må gerne bekræfte.
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 20:43 #10
det er ikke mig der skal bekræfte ;)

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede pjusk Nybegynder
20. juni 2007 - 20:48 #11
OK, tak. Det er første gang. Så vidt jeg kan se skulle det være iorden nu.
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2007 - 21:05 #12
det er iorden ja ;)

fik du hentet en ny driver ?