Avatar billede arnely Novice
18. juni 2007 - 12:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Defekt skærm på bærbar PC.

Min bærbar PC har været en tur på gulvet, og skærmen og gået i stykker. Jeg har prøvet og sætte en ekstern skærm til.
Under opstart ser alt ud til og virke, man kan se hvad der sker på den eksterne skærm. (Altså Windows opstart vindue, og jeg kan også komme i Bios)
Men så står der pludselig ”No Signal” på den eksterne skærm og den lukker. Man kan tydelig se og høre den bærbare køre videre, og høre Windows velkomst fanfare. Så computeren køre altså, og ser ud til og virke.

Men har jeg nogen mulighed for og få den eksterne skræm til og virke? - og bruge den?
For man kan vel ikke få udskiftet den defekte skærm?
Avatar billede woller Nybegynder
18. juni 2007 - 12:21 #1
du skal kigge på dit keyboard og finde den F tast hvor der er et billede af en skærm på så skal du holde FN (venstre nederste del af dit keyboard) nede mens du trykker på den

man kan somregel godt få udskiftet en skærm men det kommer an på din servce og hvor gammel den er
Avatar billede arnely Novice
18. juni 2007 - 19:26 #2
Smid et svar woller...det var det.

Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg kan lukke skærmen (låget) på den bærbare uden den går i standby.
Avatar billede woller Nybegynder
18. juni 2007 - 21:02 #3
gør du ved at højreklikke på den lille strømting nede i processlinjen (hvis den ikke er der skal du ind og rode i kontrolpanelet) hvor der skal være en indstilling der hedder når jeg lukker låget på min bærbare (eller noget i den retning)
Avatar billede arnely Novice
19. juni 2007 - 08:15 #4
Takker for hjælpen woller :-)
Avatar billede woller Nybegynder
19. juni 2007 - 14:02 #5
det var så lidt :)