Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
17. juni 2007 - 17:46 Der er 10 kommentarer

Netværk imellem en xp og vista maskine

Hej Experter.
Jeg har tidligere skrevet her med dette problem,så spårgsmålet er kogt ned til:
Er der nogen der ved hvordan hulen jeg laver netværk (fildeling/fælles printer og spilforbindelse) i mellem en stationær XP prof maskine og en bærbar med Vista home prof.
Følgende er gjort:
Forbindelsen skal køre via en DI-LINK DI 524 trådløs router.
Internetforbindelsen virker fint på begge maskiner.
1. arbejdsgruppe navnet er ens på begge maskiner
2. firewals er configget/slået fra
3. Fildeling er aktiveret,og min printer(kører via usb på den stationære) er indstillet til deling.
4. i en comandprompt kan jeg pinge den anden på begge maskiner med deres IP.
Men skidtet virker ikke?
Nogle ideer udover at smide vista Aht
MVH
JOHNNY
Avatar billede fedora Nybegynder
17. juni 2007 - 20:59 #1
Start kør og skriv

\\(pc-navn/ipaddresse)

uden paranteser.
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
17. juni 2007 - 21:14 #2
Hmmm
Skriver: Netværksstien ikke tilgængelig" bla laa"
fra bege pcer
Avatar billede fedora Nybegynder
17. juni 2007 - 21:27 #3
Bruger ikke Vista selv, så kan nok ikke hjælpe mere præcist end det. Sorry
Avatar billede goodhumour Nybegynder
17. juni 2007 - 21:53 #4
Vista er lidt bøvet, da Microsoft endnu en gang har lavet om i deres egen styring af protkoller og bla. indført en ny, der kan "tegne" din netværkstopology. Jeg vil gætte på, at hvis du deler tingene på din XP, kan Vista se dem, men ikke omvendt. Hvis det mod forventning ikke virker, så prøv den gode gamle finte med at installere en IPX-protokol. Vista Home Prof ??? Er det Premium, du mener ?
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
17. juni 2007 - 22:19 #5
Home preminum
Jeg prøver det der med IPX protokollen og vender tilbage  morgen engang
Tak fr svarene ind til nu
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
17. juni 2007 - 22:40 #6
Ok
På XP maskinen har jeg en protokol jeg kan tilføje der hedder:
NWLINK IPX/SPX/NETBIOS-kompatibel transportprotokol
MEN ikke på Vista maskinen
Er det der hunden er begravet????
Johnny
Er tilbage Mandag aften
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
19. juni 2007 - 21:50 #7
Øhhh er den så svær eller
Har ingen erfaring på dette felt
Avatar billede goodhumour Nybegynder
20. juni 2007 - 18:00 #8
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
20. juni 2007 - 22:49 #9
Fint nok  goodhumour
Jeg har inst patchen på min XP maskine og dernæst oprettet et netværk via xp som jeg har gemt på en disk og kørt på vista. Men jeg kan stadig ikke se maskinerne.I Vista er der grønt på alle punkter i "Netværks og fildeling centret" men der er stadig i ike kontakt.Jeg er snart helt lost.Fines der en brugsforviring med titlren. "Lokalnetværk for dødlige edb brugere" så er jeg villig til at give point
mvh Johnny
Avatar billede goodhumour Nybegynder
21. juni 2007 - 18:54 #10
Du kan jo evt. oprette brugerne på Vista og så give dem rettigheder, men det burde ikke være nødvendigt, hvis Everyone har rettigheder.