Avatar billede delakuer Nybegynder
15. juni 2007 - 11:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DCR-HC17E kamera lagt ned som dvd

Hej!

Jeg sidder her og har optaget en film på mit DCR-HC17E kamera fra sony!

Problemet er at jeg kun har kameraet og et usb stik, men ingen programmer eller drivere. Der står i den guide der er at der følger en cd med, men den er jo selvfølgelig væk.

Hvordan får jeg lagt den film ind på min computer så jeg kan brænde den ud?
Avatar billede delakuer Nybegynder
15. juni 2007 - 12:29 #1
Ufattelig ingen vil tjene 200 point :)
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
15. juni 2007 - 12:48 #2
Hvis ikke du har andre muligheder, så har du i Windows XP Windows Moviemaker, og den burde kunne importere filmen, du kan sikkert finde en driver til kameraet på Sony's hjemmeside. Jeg vil dog anbefale dig at købe Pinnacle Studio til at lave redigering med.
Avatar billede delakuer Nybegynder
15. juni 2007 - 12:54 #3
kan ikk finde driveren på sonys hjemmeside. og skal ikk redigere skal bare ha det brændt ud
Avatar billede delakuer Nybegynder
15. juni 2007 - 14:29 #4
Har fundet driveren, men nu kommer det store problem, computeren opfanger ikke at der er noget tilsluttet?
Avatar billede delakuer Nybegynder
15. juni 2007 - 16:59 #5
altså meddelelsen hvor der står at der er fundet ny hardware kommer ikke op
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
16. juni 2007 - 14:21 #6
Dit kamera er et DV kamera, USB stikket skal kun bruges til at overføre billeder ikke video fra kameraet. Du skal finde firewire stikket på kameraet (sony kalder der i.link). Derefter skal du have fat i et firewire kabel, husk på der findes to forskellige udgaver stik, både den store og den lille type.
Nu skal du tilslutte kameraet til computeren, sætte kameraet i play, og nu vil computeren normalt finde kameraet, og derved vil indholdet kunne overføres.

Men altså usb er no-go når man snakket DV
Avatar billede delakuer Nybegynder
17. juni 2007 - 09:30 #7
ok :) tak for det prøver jeg lige :)
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. juni 2007 - 07:33 #8
beklager den lange tid det tog for mig at acceptere men det virker nu :)