Avatar billede speedpete Nybegynder
15. juni 2007 - 08:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GridView Edit

Jeg har et GridView hooked sammen med en ObjectDataSource. Når man begynder at editere i en række, så vises inputboxe jo i den pågældende række. Hvordan får man GridViewet til at lade være med at opdatere sig selv fra databasen når man trykker Edit? Jeg vil gerne bare have, at de værdier som aktuelt står i GridViewet bliver lavet om til inputboxe, og så håndtere eventuelle konflikter når man trykker "update".
Avatar billede stoffer Nybegynder
16. juni 2007 - 02:51 #1
Forstår ikke helt... men giver her et bud:

Lav autogeneratecolumns til at være false
Brug template fields og hiv ud i tekstbokse.

Men vil du undgå den laver et kald til ObjectDatasource skal du nok til at lege med eventen OnRowEditing: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.gridview.onrowediting.aspx
Avatar billede stoffer Nybegynder
16. juni 2007 - 02:53 #2
Men jeg er ret uforstående for hvorfor du ikke vil have den til at lave et DB kald...det må da være relevant at kunne se nyeste data fra DB'en når man skal redigere?
Avatar billede speedpete Nybegynder
16. juni 2007 - 09:11 #3
Ja, jeg tror egentlig bare jeg vil have GridViewet til at lave en markering af de data som er ændret. Som det er nu, er det for nemt at overse.
Avatar billede stoffer Nybegynder
16. juni 2007 - 11:07 #4
Ahh ok. Jamen så er du ude i noget helt forkert.

Jeg ville gør det således:

Lav et array property som skal indeholde de række numre som er opdateret og sæt det i viewstate.

Hook up på eventen OnRowEdited på grid'et
I OnRowEdited så indsæt rowIndex i arrayet

Nu vil du så vide de rækker der har været opdateret mens man er på siden.

Du kan nu hooke op på OnPreRender i grid'et, løbe griddets rækker i gennem og give en ny style til dem der er opdateret eller lign.

Hilsen stoffer
Avatar billede speedpete Nybegynder
16. oktober 2007 - 13:35 #5
luk