Avatar billede malm Nybegynder
14. juni 2007 - 19:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af IIS på Win Serv 2003 fejler - spørger efter sp1

Jeg har installeret Windows Server 2003R og har efterfølgende bedt om alle windows opdateringer til denne.

Når jeg forsøger at installere IIS via kontrolpanelet (tilføj windows komponenter) spørges der efter sp1??

Jeg har prøvet den cd der fulgte med SQL server 2005 mærket service pack men den dur selvfølgelig ikke.

Utålmodig - installerede jeg efterfølgende SQL server 2005 i håb om at IIS vil være en del af denne men det hjalp ikke.

Ligeledes ser det kun ud til at man kan hente IIS til XP da versionen til server 2003 formodes at være med på cd'en.

Hvad har jeg gjort forkert under installationen og hvor får jeg fat i sp1 nå nu ikke den kommer med iform af windows opdateringer?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. juni 2007 - 21:12 #1
du burde køre med service pack 2 når du er færdig med at installere og opdatere
prøv at h.klik på 'my computer' og vælg 'properties'.
Der burde der stå

System:
  Microsoft Windows Server 2003 R2  (går ud fra at du mente R2 da du skrev 2003R)
  xx Edition
  Service Pack 2

Når du vil tilføje roller til din server, så klik start --> 'Manage Your Server'
Den du er intresseret i er 'Application Server' (IIS er en del af den) kan dog ikke huske om den er der fra starten, ellers klikker du på 'Add or remove a role'
Avatar billede malm Nybegynder
15. juni 2007 - 09:39 #2
Hej cmf :)

Håber du kan hjælpe mig lidt endnu.

Du har ret, det er R2 versionen jeg har installeret.

Problemet forbliver det samme. Jeg har taget et skærmprint og lagt det op på min ftp:

http://flynow-work-later.com/Upload/sp1prompt.JPG

-Malm
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
15. juni 2007 - 10:01 #3
Har du checket 'my computer' og vælg 'properties', står der ikke service pack 2 ?
Avatar billede malm Nybegynder
15. juni 2007 - 10:08 #4
doeh eh den lå sku til kødbenet. Man skal ikke læse og forstå man skal bare prøve sig frem :)

Når config wizarden spørger efter en cd med sp1 mener den selvfølgelig Windows server 2003R2 cd'en ?? :o

At cd'en allerede var i da den promptede første gang bidrager kun forvirringen :)

Du få pointen for at få skubbet mig igang men du skylder en billig omgang næste gang jeg går istå ;)
Avatar billede malm Nybegynder
15. juni 2007 - 10:12 #5
Hvis du nu svarer på hvordan jeg nemmest tester min installation kan jeg jo give dig dine point :)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
15. juni 2007 - 10:14 #6
Jeg vil ikke have point men vil da gerne hjælpe en anden gang
Avatar billede malm Nybegynder
20. juni 2007 - 11:28 #7
Det var da ærgerligt så må jeg taget dem selv :)