Avatar billede badal Nybegynder
14. juni 2007 - 13:39 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med at gemme beløb

hej jeg har store problemer med at gemme beløb. Der problemer med . og , i beløbet. Hvordan klare man det hvis man skal have beløb som 12,95 , 13,00 osv.

I c sharp koden bruger jeg float til beløb og i databasen(MSSQL 2005) bruger jeg feltet money.

At bruge float den rigtige løsning eller skal jeg bruge double.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. juni 2007 - 13:46 #1
Du bør bruge decimal.

Hvornår er beløbet et problem, når det skal vises, eller ved indtastning?
Avatar billede w13 Novice
14. juni 2007 - 13:46 #2
Se evt.: http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=181
Og søg her efter "currency", dvs. valuta.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. juni 2007 - 13:47 #3
Du skal sætte beløb ind på formen:  7913.00  - altså med punktum.
Klares automatisk ved brug af parameters.
Ellers kan du lave en replace
Eller du kan lave en tostring med en passende culture (ikke-dansk)
Avatar billede badal Nybegynder
14. juni 2007 - 14:00 #4
Problemet er når det skal vises og gemmes i database. Jeg plejer at replace komma med et punktum men så gemmes beløbet meget større i db.

Måske skal jeg bruge en decimal og lave replace hvis brugen har indtastet komma. Og så sende det via parametere i db?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. juni 2007 - 14:06 #5
Du kan ikke erstatte noget i en float, kun i en tekstrepræsentation af tallet. Derfor skal du ikke foretage dig noget, hvis du vil gemme en float via parameters.
Avatar billede ieconfig Nybegynder
14. juni 2007 - 22:54 #6
Brug evt. Convert.ToDecimal (String, IFormatProvider). CultureInfo implementer interfacet IFormatProvider. Prøv evt. CultureInfo.InvariantCulture som 2. parameter
Avatar billede kalp Novice
14. juni 2007 - 23:38 #7
Jeg er rimelig sikker på, at du bare kan beholde dine float værdier hvis bare du benytter command objectets parameters til at tilføje dem!

command.Parameters.AddWithValue("@XXX",dinfloat);

og så skal @xxx placeres det korrekte sted i din sql.
Avatar billede badal Nybegynder
19. juni 2007 - 13:22 #8
jeg bruger nu decimal og parameterets og det fungere. hmortensen, kalp, erikjacobsen kan I komme med et svar..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2007 - 13:48 #9
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede kalp Novice
19. juni 2007 - 18:48 #10
:)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. juni 2007 - 18:55 #11
Svar.