Avatar billede zelic Nybegynder
14. juni 2007 - 12:25 Der er 6 kommentarer

Microsoft Access Kriterier

Hey .

Håber på der er nogen der kan hjælpe mig .
Jeg står og skal lave en eksames opgave hvor jeg skal lave en database.. Har oprettet en database og det ..
Så åbner jeg min forespørgsel i designvisning , og sætter de forskellige ting ind men hvad skal jeg gøre hvis hvis jeg vil have den til at lægge de forskellige tal sammen?
Avatar billede jensen363 Forsker
14. juni 2007 - 12:27 #1
Sum : [Felt1]+[Felt2]+[felt3]
Avatar billede zelic Nybegynder
14. juni 2007 - 12:43 #2
Kan ikk få det til at passe :S
Avatar billede jensen363 Forsker
14. juni 2007 - 12:52 #3
Hvilke felter vil du have lagt semmen ?
Avatar billede mugs Novice
14. juni 2007 - 13:23 #4
Hvis det er i forespørgslen og du vil addere forskellige tal i samme post:

Stil markøren i et nyt tomt felt og skriv på øverste linie:

Udtryk1:[feltnavn]+[feltnavn]
Avatar billede kjulius Novice
14. juni 2007 - 23:52 #5
Du kan under Vis i menuen finde et punkt der hedder Totaler. Klik på det, så ændrer billedet sig, sådan at dine felter har et ekstra felt du kan bruge, som hedder Total. Her står fra starten "Grupper efter", men det kan du ændre til f.eks. Sum, Gennemsnit og mange flere af de funktioner, som på engelsk hedder Aggregate Functions (jeg ved ikke om der er et dækkende dansk udtryk, jeg har aldrig set det brugt).
Avatar billede kjulius Novice
02. august 2007 - 17:40 #6
Færdig?