Avatar billede maude Nybegynder
12. juni 2007 - 22:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

definition af sqlConnection og sqlDataAdapter

Min hukommelse spiller mig et puds.

Hvordan er det nu jeg tilføjer slqConnection og sqlDataAdapter som ikoner under min form[Design]
Avatar billede kalp Novice
12. juni 2007 - 22:22 #1
du skal hive dem der ind via. toolbox'en
Avatar billede maude Nybegynder
12. juni 2007 - 22:30 #2
Synes jeg også nok, men jeg kan ikke finde dem i toolboxen. Hedder de noget andet i toolboxen? Hvilket punkt står de under? Kan jeg have oprettet mit project forkert (bruger Visual Studio)? Har sagt File -> New -> Project og valgt Windows Application
Avatar billede kalp Novice
12. juni 2007 - 22:37 #3
sorry.. læste forkert, troede du snakkede om dataset og sådan..

men tror ikke du kan få dem der fra grafisk
Avatar billede maude Nybegynder
12. juni 2007 - 22:42 #4
Jeg har et eksempel hvor disse to er vist i bunden ved siden af et dataset, så det kan lade sig gøre
Avatar billede kalp Novice
12. juni 2007 - 22:47 #5
ja i et dataset..

det er også det jeg skriver til dig
Avatar billede maude Nybegynder
12. juni 2007 - 23:05 #6
Jeg tror jeg misforstod eller jeg tror jeg totalt har glemt hvordan. Skal jeg starte med at trække et dataset ind. Jeg bliver så bedt om at vælge mellem Typed dataset og Untyped dataset. Det synes jeg ikke jeg har set før.

Jeg er nybegynder inden for C# og har for længe siden lavet et par øvelser men har glemt en del åbenbart.

Kan du give en lidt udførlig brugsanvisning?
Avatar billede maude Nybegynder
13. juni 2007 - 10:23 #7
Fandt ud af hvordan. Det er en datasource der skal genereres og den skal hives ind i formen.