Avatar billede jespertr Nybegynder
12. juni 2007 - 08:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Software til at remote Install / Uninstall

Jeg forsøger at lette min hverdag lidt på arbejde, så søger efter et software så jeg kan remote installere og deinstallere software på klienters maskiner.

ER der nogle der har erfarring med noget sofware, som de syntes godt om.

Ville ikke gøre noget, at programmet self kan installere software i skjult mode, og køre software ud på alle maskiner i domænet på en gang, og ikke klient pr. klient.

Gør self ikke noget software koster noget, men vil jo gerne prøve en trail først før jeg beslutter mig.

Håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede triton Nybegynder
12. juni 2007 - 10:58 #1
Vi benytter selv Wisdom fra RES som er rimlig nemt at gå til. Ellers er der f.eks SMS fra Microsoft. Fælles for disse er dog at de tager de normale MSI filer og kører disse. Det vil sige det egentlig er installeren til det program der skal installeres som bestemmer hvorledes det kan installeres, f.eks. om det er i silent mode.

Men det kommer an på din installation, f.eks. er der forskel på at distribuere winzip og en Office Pakke.

Hvor mange systemer taler vi om? Hvilket O/S, og antal lokationer?
Avatar billede jespertr Nybegynder
12. juni 2007 - 12:00 #2
TJa, umiddelbart køre næsten alle maskiner xp, men vista kommer jo med tiden frem. Der er omkring 110 maskiner på domænet, og er samlet på virksomheden og på et lager som ligger 3 km væk..

kan Wisdom fra RES gå ind og se hvad software de har på de forskellige maskiner og uninstalle det?
Avatar billede jespertr Nybegynder
12. juni 2007 - 13:50 #3
Syntes lige umiddelbart kun at Wisdom kan afinstallere msi pakker installeret igennem Wisdom.
Avatar billede huset Praktikant
12. juni 2007 - 14:36 #4
Bider du ikke mærke i den bosk der fortæller dig du har oprettet under den forkerte kategori ?
Avatar billede jespertr Nybegynder
12. juni 2007 - 15:02 #5
Bider mærke i hvad?
Avatar billede huset Praktikant
12. juni 2007 - 15:10 #6
Under oprettelsen af dit spørgsmål står der du er igang med at oprette under den forkerte kategori.

Denne kategori er forbeholdt spørgsmål om Eksperten og heriblandt forslag til eksperten som helhed.

Dit spørgsmål høre til under programer eller relevante operativsystemer.
Avatar billede jespertr Nybegynder
12. juni 2007 - 15:17 #7
Ahh. Så ikke noget med at have oprettet i den forkerte kategori. men kan da godt se det nu du siger det, må have scrollet engang da jeg oprettede det..

Kan det lade sig gøre selv at flytte det.
Avatar billede huset Praktikant
12. juni 2007 - 18:29 #8
Beklageligt. Du kan smide et svar selv og acceptere det. Herefter opretter du under rette kategori.

Gør du får bedre hjælp.
Avatar billede jespertr Nybegynder
13. juni 2007 - 08:21 #9
ok