Avatar billede ployd Nybegynder
10. juni 2007 - 20:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejlfinding på COM-port

Jeg efterlyser en metode til konstatering af defekte COM-porte. Findes der nogle tilslutningsmuligheder, som hurtigt konstaterer om en COM-port er defekt?

Findes der evt. software?

Mvh. Dennis
Avatar billede screem_brille Novice
10. juni 2007 - 20:52 #1
sæt en mus eller modem på, og se om de kan kommunikere sammen (der findes også bokse man kan koble på og kommunikere med dem, men det er lidt overkill for at teste en enkelt port)
Avatar billede ployd Nybegynder
10. juni 2007 - 21:04 #2
Tak for svaret! Har du flere informationer omkring de bokse? Det er ikke blot en enkelt CM-port jeg skal teste. Jeg skal bruge den i forbindelse med optimering af fejlfinding i en produktion.
Avatar billede screem_brille Novice
10. juni 2007 - 21:11 #3
det er nemmere end du regner med ;)

http://zone.ni.com/devzone/cda/tut/p/id/3450
Avatar billede ployd Nybegynder
10. juni 2007 - 21:26 #4
hov, det ser brugbart ud! det vil jeg teste i nærmeste fremtid :-)

tak for det
Avatar billede ployd Nybegynder
11. juni 2007 - 11:54 #5
Tak for hjælpen, Screem!
Avatar billede screem_brille Novice
11. juni 2007 - 12:52 #6
;)