Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
10. juni 2007 - 16:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejlbeskeder er på dansk

Jeg bruger Visual Studio 2005, men når jeg beder om at få skrevet en fejlmelding ud, så er den på dansk, fx. 'System.Data.OleDb.OleDbException: Den installerbare ISAM kan ikke findes'. Kan man få den til at skrive fejl på engelsk, så man søge dem på Google?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2007 - 01:23 #1
"Could not find installable ISAM"

Og der er kun 10000 hits på den i Google.

:-(
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
11. juni 2007 - 08:53 #2
Ok - det gik nu mere på, at fejlbeskeden var på dansk i stedet for engelsk.
Avatar billede neoman Novice
11. juni 2007 - 16:24 #3
Et gæt : du har dansk .NET 2 installeret- og så bliver det nok svært at blive af med de danske fejlbeskeder. Det er noget med at man på nogle versioner af vista kan blive af med dem uden reinstallation , men jeg er ude hvor jeg ikke ved noget.

http://groups.google.com/group/dk.edb.programmering.dotnet/browse_frm/thread/3491d96c1e3b1615/f229a4cab6dfdaf2#f229a4cab6dfdaf2
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
18. juni 2007 - 12:56 #4
Det er en engelsk VS 2005, der kører på en dansk Windows XP. Rådet i linket er:

Ja, hvis du fjerner "Dansk sprogpakke" under language settings, så snakker
den engelsk igen

Har du nogen ide om, hvor disse settings kan findes?
Avatar billede neoman Novice
18. juni 2007 - 13:06 #5
I hht diskussionen i linket kun i nogle versioner af  Vista.
Hvis det er tilfældet, så er du nok dømt til den helt store tur med afinstallation af VS, .NET og tilbage igen. Måske kan man afinstallere/geninstallere .NET og lade VS som den er, men jeg har mine tvivl:) - du må kigge i VS installasionsvejledningen om man kan slippe afsted med det.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
13. juli 2007 - 13:32 #6
Det lyder lidt langhåret! Jeg har en engelsksproget arbejdscomputer med VS2005, så jeg tror, at jeg vil benytte den. Giver du et svar?
Avatar billede neoman Novice
13. juli 2007 - 14:00 #7
og svar:)