Avatar billede lklo Nybegynder
09. juni 2007 - 23:53 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Linksys router og deling til 3 brugere

hej

jeg har en 8mbit internet adsl forbindelse og den bliver ført videre til 3 computerer ved hjælp af en linksys router.

kan der laves en opsætning,således at de 3 computerer kan dele denne hastighed i 3 dele,således at hver computer kun max kan optage 1/3 af den samlede båndbredde (op/ned) ?

lklo
Avatar billede hcm Nybegynder
09. juni 2007 - 23:56 #1
Nej... Du kan ikke bruge din router til det. Det kraever saerligt udstyr. Du kan evt. bruge en gammel pc i skabet til det formaal, men ikke din linksys router. Beklager...
Avatar billede screem_brille Novice
10. juni 2007 - 00:10 #2
helt enig en linux box vil kunne sættes op til at kunne trafik shape, men din linksyss boks kan ikke
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. juni 2007 - 08:52 #3
Prøv evt. at kigge på denne her:

http://www.netlimiter.com/
Avatar billede hcm Nybegynder
10. juni 2007 - 12:39 #4
ja, saa enten en linux eller en windows box der sidder mellem routeren og de andre computere. Kraever dog at den er taendt hele tiden...
Avatar billede screem_brille Novice
10. juni 2007 - 13:55 #5
en windows boks laver ikke traffik shaping, og kender ikke lige til 3 parts programmer der kan på windows platformen.
Avatar billede hcm Nybegynder
10. juni 2007 - 14:12 #6
Kiggede kun meget hurtigt paa netlimiter. Det ser ud til at den kun kan goere det paa applikationsniveau, og saa sikkert kun paa den pc den er installeret paa... Saa den vil nok ikke kunne loese dit problem.
Avatar billede lklo Nybegynder
10. juni 2007 - 14:22 #7
jamen tak for svarene.

det med netlimiter tror jeg lige jeg vil overveje.
kan måske bruges,men så skal jeg nok ha 3 stk licenser.
Avatar billede hcm Nybegynder
10. juni 2007 - 15:05 #8
ja, men hvis hver enkel pc kan ændre på opsætningen er du jo ligevidt... Men held og lykke med det!
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 13:08 #9
lav en firewall med ipcop så kan du shape trafikken. (det tager under 10 min at installere og sætte op fra bunden)