Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2007 - 22:07 Der er 27 kommentarer

Warcraft 3 lagger!!

Bare jeg åbner Warcraft 3 lagger det. Den eneste måde jeg kan minimer laggen er ved at sætte resolution ned på nogetlignende 640 x 480.

Men der er grafikken virkelig elendig. Min lillebrors computer kan sagtens køre det og min computer skulle være bedre. Så jeg er ret sikker på at der er noget galt med min computer.

Mit grafik kort er GE 6200. Jeg tror selv at det kan være noget med det at gøre.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juni 2007 - 23:06 #1
har du nyeste driver installeret
Avatar billede zion Juniormester
09. juni 2007 - 23:39 #2
Gør som drgonzo skriver og prøv en opdatering til nyeste driver

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 00:01 #3
husk at slette den gamle driver først. Prøv evt en modded driver fra www.ngohq.com deres drivere er som regel bedre end nvidias egne
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2007 - 00:08 #4
Jeg ved ikke hvilken en jeg skal vælge.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 00:38 #5
http://www.ngohq.com/home.php?page=nvidia hvis du kører win xp, husk at slette de gamle først
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2007 - 12:17 #6
Jeg har et problem. Der står jeg skal installer min tidligere driver først inde under "Tilføj eller fjern programmer" men der står ikke noget med den gamle driver.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 12:35 #7
hvis der ikke står en nvidia win2k/xp driver du kan fjerne i tilføj/fjern så er det fordi du ikke har installeret driveren og det er så nok derfor det lagger
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2007 - 12:41 #8
Jeg har lige installeret en driver fra nvidia.com og den kan vises heller ikke under "Tilføj eller Fjern programmer".

Kan det være noget med hvordan jeg installer den?
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 13:07 #9
har du installeret chipsæt driver?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2007 - 13:17 #10
Hvad er chipsæt driver?
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 17:49 #11
det er bla den der fortæller dit chipsæt hvordan bundkort, gfx port mm snakker sammen. Hvilket bundkort har du?

Hent evt everest her, det kan fortælle dig hvilket bundkort du har

http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2007 - 19:48 #12
Har downloaded det. Men hvis jeg trykker på Grafik kortet kommer der følgende:

Beskrivelse            Værdi
Enheds Beskrivelse    NVIDIA GeForce 6200 LE
Adapter Streng            GeForce 6200 LE
BIOS Streng            Version 5.44.02.45.00
Chip Type            GeForce 6200 LE
DAC Type            Integrated RAMDAC
Installerede Drivere    nv4_disp (6.14.10.9424 - nVIDIA ForceWare 94.24)
Hukommelses Størrelse    128 MB
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 21:40 #13
hvilket bundkort har du?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2007 - 22:35 #14
Jeg ved ikke hvordan jeg skal finde ud af det med Everst.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juni 2007 - 23:31 #15
kig under bundkort/motherboard/mainboard
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2007 - 23:35 #16
Dette står under Motherboard:

Beskrivelse    Værdi
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID    01/13/2006-i915P-6A79VG0QC-00
Motherboard Navn    Gigabyte GA-8I915PM

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type    Intel NetBurst
Bus Bredde    64 bit
Virkelig Hastighed    133 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed    532 MHz
Båndbredde    4253 MB/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type    Dual DDR2 SDRAM
Bus Bredde    128 bit
Virkelig Hastighed    266 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed    532 MHz
Båndbredde    8506 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type    Intel Direct Media Interface

Motherboard Fysisk Information
CPU Sokler    1 Socket 775
Udvidelses Sokler    2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16
RAM Sokler    4 DDR DIMM
Integrerede Enheder    Audio, LAN
Form Faktor    Micro ATX
Motherboard Størrelse    240 mm x 240 mm
Motherboard Chipset    i915P

Motherboard Producent
Producent    Gigabyte Technology Co., Ltd.
Produkt Information    http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_NewProduct_List.htm
Hent BIOS software    http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_List.htm
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. juni 2007 - 00:09 #17
http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID=1765&lang=eng hent nyeste chipsæt driver. Afinstaller din gfx kort driver, installer chipsæt driver, installer gfx driver
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2007 - 14:45 #18
Når jeg skriver hvilken computer jeg har kommer der en masse drivers. Der er mange af dem der er blevet udgivet samme dato så jeg ved ikke hvilken en jeg skal vælge.

Hvordan afinstaller jeg mit gfx kort?
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. juni 2007 - 15:15 #19
hvilket styresystem har du? For at afinstaller gfx kort gå i kontrol panel, tilføj/fjern programmer fjern alt der hedder noget med nvidia.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2007 - 16:52 #20
Windows XP Media Center Edition
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2007 - 16:15 #21
OK så tager vi den punkt for punkt

1. Hent nr 3 på denne liste, du skal bare hente den, ikke installere den endnu. http://downloadcenter.intel.com/filter_results.aspx?strTypes=all&ProductID=1765&OSFullName=Windows*+XP+Media+Center+Edition&lang=eng&strOSs=88&submit=Go%21

2. Hent den første driver på listen, du skal bare hente den ikke installere den endnu http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=10

3. gå i kontrol panel, tilføj/fjern programmer fjern alt der hedder noget med nvidia, genstart.

4. installer den chipsæt driver du hentede i punkt 1, genstart

5. installer den driver du hentede i punkt 2, genstart.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2007 - 16:16 #22
3. >>edit<< fjern alt nvidia og andet du måtte have installeret til gfx kortet, eks NGO driver
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2007 - 16:17 #23
når du har fjernet nvidia softwaren og genstartet, hvis windows kommer med en box der siger der er fundet ny hardware og den vil installere den skal du annullere
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2007 - 16:11 #24
Så er det gjort. Men det hjalp ikke :(

Men jeg er ikke sikker på at jeg har det der GFX kort
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. juni 2007 - 17:37 #25
hvilket grafik kort?????? Nu snakker du sort.

Hvilke grafiske indstillinger kører du med i wow?

formater lortet
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2007 - 22:34 #26
GFX er det grafik kort?

Det er Warcraft 3
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. juni 2007 - 22:55 #27
ja gfx er grafik kort, du har et gforce altså passer driveren. tror du skal formatere