Avatar billede apj Nybegynder
09. juni 2007 - 16:52 Der er 7 kommentarer

Min computer sagde "pop" og der kom lidt roeg ud

Min computer sagde "pop" og der kom lidt roeg ud da jeg proevede at taende for den. Nu er den helt doed. Det skete i loebet af 2 sekunder efter at jeg havde sat stikket ind i computeren om morgenen.

Er der nogle erfarne der kan give en kvalificeret diagnose af hvad der kan vaere galt og om jeg selv kan afhjaelpe det?
Avatar billede apj Nybegynder
09. juni 2007 - 17:22 #1
Please?
Avatar billede sbma Nybegynder
09. juni 2007 - 17:23 #2
Det er nok din strømforsyning der er færdig. Jeg har prøvet det samme. Du kan prøve at sætte en anden strømforsyning i. Husk når du tager den gamle ud at lægge nøje mærke til hvor du tager hvilke kabler ud. Når du sætter den nye i skal du så bare retablere kabelforbindelserne.
Avatar billede peterpedersen Nybegynder
09. juni 2007 - 19:25 #3
men det kan også godt være at dit bundkort er gået. Det gjorde min engang!
Men prøv med den nye strømforsyning.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
09. juni 2007 - 19:38 #4
I værste fald kan den have taget RAM, CPU og udvidelseskort med i faldet.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. juni 2007 - 06:25 #5
Husk! at har der været lyn og torden hvor du bor kan din indboforsikring muligvis godt dække skaden.
Avatar billede apj Nybegynder
10. juni 2007 - 15:18 #6
Tak saa langt. Hvad skal jeg vide naar jeg skal bestille et nyt? Er der en slags standard? Kan jeg se det via SiSoft Sandra eller lignende eller skal computeren skilles ad?

Hvad skal jeg se efter?
Avatar billede l3kris Nybegynder
11. juni 2007 - 10:33 #7
Først skal du åbne for din pc og se, om du kan se noget rent fysisk. Det lyder, som om noget er brændt af, og måske kan du se, hvor det er sket - så behøver du ikke teste hver enkelt del. Hvordan vil du bruge software til diagnosticering, hvis du ikke kan tænde den?

Du skriver ikke, om det er en helt ny pc, eller den har fungeret fint tidligere.

Jeg har engang brændt en harddisk af, fordi jeg havde sat strømstikket en smule skævt i (spørg mig ikke hvordan???), og pcen ville ikke starte, før harddisken var pillet ud.