Avatar billede erik8085 Nybegynder
08. juni 2007 - 15:33 Der er 3 kommentarer

ajax på mobilen?

er der i dag mobile enheder der kan udnytte Ajax. Jeg kan ikke finde ud af om Opera allerede har noget ude eller om Windows Mobile x kan noget?
Avatar billede w13 Novice
10. juni 2007 - 11:22 #1
Ved en søgning på google efter "Ajax mobil" ser det rent faktisk ud til, at der er lavet noget, der hedder Ajax Mobile, til netop dette formål.
Avatar billede w13 Novice
10. juni 2007 - 11:23 #2
Næh, jeg læste forkert. Det er bare normalt Ajax. Se her:
http://opengardensblog.futuretext.com/archives/2006/01/mobile_web_20_a.html
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2007 - 13:04 #3
<ole>

- men en overskrift som:
    "Why will AJAX replace J2ME and XHTML as the preferred development platform?"

- og den efterfølgende forklaring viser, han ikke har en kvart bjælde begreb om, hvad han skriver om  =)

erik8085 >> Afhængig af, hvilken browser-version brugeren anvender, er der ikke noget i vejen for at bruge AJAX.
Den skal blot kunne håndtere JavaScript, XMLHttpRequests og DOM ... og så er det vigtigt, hvor effektiv garbage-collection browseren er i besiddelse af. Det sidste har jeg ingen erfaringer med omkring Operas mobil-versioner

/mvh
</bole>