Avatar billede obix Nybegynder
07. juni 2007 - 17:23 Der er 7 kommentarer

Scheduleret job i asp.net

Hej Eksperter.

Hvis jeg gerne vil lave en side der en gang i minuttet tjekker nogle ting kan man så lave så når IIS serveren starter op så loader den den side automatisk? så jeg ikke skal vente på den første bruger går på siden?

Og hvordan?

Mvh Obix
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. juni 2007 - 17:57 #1
Den kan du desværre ikke umiddelbart gøre.
Du kan bruge windows scheduler eller noget som www.cronjob.de.
Her kan du schedulerer afvikling af en aspx side hvert minut.
Avatar billede obix Nybegynder
07. juni 2007 - 17:59 #2
Jeg koder normalt java og her kan man bare fortælle servlet enginen at den skal loade en servlet når den starter op. Man kan slet ikke gøre noget tilsvarende i asp.net?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. juni 2007 - 19:05 #3
Jo til dels men ikke noget fast scheduleret noget.
Du kan bruge global.asax til at starte en procedure i on applikation start eller session start.
Avatar billede obix Nybegynder
08. juni 2007 - 07:42 #4
Kan man så ikke bare lave en uendelig lykke i den aspx fil der står og tjekker om der er nogle jobs der skal køres og så lige sover et minut imellem hver check?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. juni 2007 - 09:52 #5
Desværre ikke da aspx sider er stateless modsat f.eks. en windows service eller lignende.
En side som kører i en uendelig løkke vil formodentlig give timeout.
Det vil også være en meget lidt anbefalesesværdig løsning.
Avatar billede obix Nybegynder
08. juni 2007 - 09:58 #6
Hehe ok. Men hvad gør folk så hvis de f.eks. er hostet ved wannafind?
Avatar billede neoman Novice
08. juni 2007 - 14:10 #7
Der er lidt skriveri om implementering af scheduling  i DOTNETNUKE i
DotNetNuke Scheduling Provider. Beskrivelsen er en del af dokumentationen for dotnetnuke, og dvs med gratis adgang.

Implementeringen har de begrænsninger som dr-chaos nævner, pga. ASP.NET, og således trigges først når den første bruger kommer på.