Avatar billede lasse182 Nybegynder
06. juni 2007 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Andre databaser til hjemmesidebrug end MySQL?

Sidder lige og skriver opgave, og har lige et hurtigt spørgsmål..

Hvilke andre database typer end MySQL kan man bruge når man laver en hjemmeside?
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2007 - 15:42 #1
MS Access, MS SQL Server,
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
06. juni 2007 - 15:43 #2
postgresql eller MS SQL ...  men også DB2 eller Oracle ... eller mange andre.... kommer an på hvilken platform og hvilket behov du har ... og hvad du udvikler den i...
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juni 2007 - 15:43 #3
MySQL er en SQL database og du kan bruge enhver SQL database til dette formål f.eks. MSSQL, Oracel samt en række andre tilsvarende.

Du kan også bruge Access selvom der ikke er helt så egnet
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
06. juni 2007 - 15:44 #4
Afhænger lidt af hvad du mener med typer, men du kan bl.a. bruge:
mssql
postgresql
Access
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
06. juni 2007 - 15:53 #5
egentlig kan du vel bruge alle database-typer ...  kun begrænset af hvad der er/kan/må installeres på serveren ...