Avatar billede carid1 Nybegynder
04. juni 2007 - 14:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Lang getURL Flash

Hej. getURL kommandoen i Flash er begrænset i hvor mange tegn selve url'en kan være på. Jeg har set her på eksperten at man kan lave en variabel og på den måde bruge en lang url, men kan ikke finde artiklen igen. Er der nogen der har et bud?

For en god ordens skyld er url'en:
http://www.krak.dk/Firma/Kort.aspx?Query=Restaurant%20Kadeau&Area=Baunevej%2018,%20Pedersker,%203720%20?kirkeby&Page=0&Knr=6505781&BackLink=UXVlcnk9UmVzdGF1cmFudCtLYWRlYXUmQXJlYT1CYXVuZXZlaisxOCUyYytQZWRlcnNrZXIlMmMrMzcyMCsldTAwYzMlM2ZraXJrZWJ5&MapState=611241894|611081894|88054167|88254167|641300000|603300000|42750000|90250000|50000|50000|640|512|88154167|611161894|&SearchResult=cG9pbnR8ODgxNTQxNjd8NjExMTYxODk0&Zoom=out&MapSize=1#MapAnchor

På forhånd tak for hjælpen. Casper
Avatar billede carid1 Nybegynder
04. juni 2007 - 14:09 #1
Sjovt nok ser det ud til at eksperten heller ikke kan vise hele url'en, så bare se bort fra den...
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2007 - 14:39 #2
<ole>

Du kunne lave et dokument (f.eks. i PHP), der redirecter til Krak udfra nogle få variabler. Så kan du nøjes med at kalde det dokument med en kort query-streng - hvorefter dokumentet sammensætter query-strengen til Krak og efterfølgende redirecter brugeren

/mvh
</bole>
Avatar billede carid1 Nybegynder
04. juni 2007 - 18:07 #3
Ja, det er selvfølgelig en mulighed. Jeg er bare ikke så stor en haj i PHP, så det kunne være fedt hvis man kunne klare den i Flash... Casper
Avatar billede olebole Juniormester
05. juni 2007 - 14:18 #4
Ja, men da man ikke kan det, skal du nok øve dig lidt på PHP'en  ;o)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
05. juni 2007 - 20:05 #5
Det nemmeste er at lave linket kortere med www.kortlink.dk og så bruge DET i flashen. Tadaaah, problem solved. ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2007 - 14:01 #6
larsholmgaard_dk >> hvad mon du taler om ...?!??!!  =)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
06. juni 2007 - 14:11 #7
Jeg taler om at linke til http://www.kortlink.dk/3x3k inde fra flash, hvilket er muligt når det er et helt specifikt link. Det giver netop Restaurant Kadeau på Krak-kortet uden at man kommer i problemer med at flash ikke kan håndtere et langt link.
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2007 - 14:51 #8
Hvorfor dog gøre sig afhængig af en (tvivlsom) ekstern service, når man selv har mulighed for at bruge PHP?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
06. juni 2007 - 14:59 #9
Fordi spørgeren selv nævner at han ikke er en haj til php, derfor er det ikke umiddelbart en mulighed, der ligger først for. Kortlink-servicen har eksisteret i flere år og skulle den en dag blive lukket ned - tjae, så kan det jo være at carid1 har lært noget mere php i mellemtiden.
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2007 - 15:09 #10
Hvis han ikke lærer noget PHP, når han har så oplagt en chance for at lære noget komplet grundlæggende, tror jeg, du er alt for optimistisk med hensyn til, hvornår han har lært PHP  =)

- altså: Hvorfor dog gøre sig afhængig af andre, når det nu er så let at blive fri?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
06. juni 2007 - 15:46 #11
Jamen, bevares. Vi er såmænd ikke uenige.

carid1: Lav en link.php fil og skriv dette i den (INTET andet):

<?php header("Location: http://www.laaaaaaaangtlink.dk"); ?>

I din flash linker du så bare til link.php, og vupti.
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2007 - 15:56 #12
larsholmgaard_dk >> Jamen, så må vi da håbe, det kun er ét eneste kort med én eneste adresse, der er tale om  ;o)
Hvorfor mon jeg skrev, som jeg gjorde i (04/06-2007 14:39:22)?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
06. juni 2007 - 16:11 #13
Jeg forstod fint din pointe i det indlæg du omtaler, men min fornemmelse siger mig at det ikke ligefrem er verdens største dynamiske system til kort-linking, der er ved at tage form her, men slet og ret et website i flash, hvor der er et problem med at linke til placeringen af en restaurant via en kortservice. At begynde at lave en dynamisk funktion i et sprog carid1 ikke forstår (php) til dette ene formål er sandsynligvis at skyde gråspurve med kanoner, men det kan spørgeren nok selv komme med lidt input til.

Men, bare rolig, jeg forstår godt din pointe og ville også selv gøre det samme, hvis det var en funktion jeg skulle bruge flere gange.
Avatar billede carid1 Nybegynder
06. juni 2007 - 20:34 #14
tak for jeres meget engagerede diskussion ;-) Det var da en php-kode der var til at overskue. Har lavet et php dokument med koden og det virker nu. Tak for hjælpen. Jeg vil gerne give jer begge point, men ANER ikke hvor...
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
06. juni 2007 - 20:37 #15
Hvis du insisterer på at olebole skal have point, så opretter jeg gerne et spørgsmål med halvdelen af pointene til ham?
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2007 - 13:02 #16
Det insisterer jeg på, du ikke gør  ;o)

- og jeg havde ganske korrekt misforstået spørgeren. Jeg formodede, der var tale om kort til forskellige adresser ... og så ville det være langt smartest at sende navn, adresse, etc. med til PHP-dokumentet  =)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
07. juni 2007 - 13:21 #17
Okay, så forstår jeg bedre din argumentation. :-)
Avatar billede carid1 Nybegynder
07. juni 2007 - 18:07 #18
Godt at I selv kan blive enige. Endnu engang tusind tak for hjælpen.