Avatar billede thomasl Nybegynder
03. juni 2007 - 17:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Apache 2 service og installering

Jeg er begyndt et designe hjemmesider og bruger XP pro. Har hørt at Xampp skulle indeholde rigtig gode værktøjer til dette formål.
Har installeret Xamp installer på 36 MB i C:
Men middelbart efter installationen kommer fejlmeddelelsen:

"Port 80 eller 443 (SLL) er allerede i brug.
Installing Apache2 service failed."

Når jeg ser på Xampp kontrol panelet er modulet Apache ikke installeret det gør jeg så ved at sætte flueben men servicen kan ikke startes.

Er der nogen der kan hjælpe.
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2007 - 17:36 #1
Har du Skype ?
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2007 - 17:37 #2
Hvis Ja, så gå op i Tools -> Options -> Connection -> Fjern hakket fra "Use port 80 and 443 as alternative for incoming connections"
Avatar billede thomasl Nybegynder
03. juni 2007 - 17:51 #3
Ja jeg har skype.
det prøver jeg
Avatar billede thomasl Nybegynder
03. juni 2007 - 17:58 #4
Jeg kan ikke starte Apache endnu. Skal nok lige genstarte. Hjælper det ikke afinstallerer jeg Xamp og geninstallerer.
Avatar billede thomasl Nybegynder
03. juni 2007 - 18:14 #5
Så nu virker det -  Jubii - Nu skal jeg blot ha´d et svar fra dig leif! Så vanker der point.
Avatar billede thomasl Nybegynder
03. juni 2007 - 18:16 #6
Det var ikke nødvendig at geninstallere Xampp.
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2007 - 18:47 #7
Det havde sikkert også bare været nok at lukke Skype og starte Skype igen ! :-)
Avatar billede thomasl Nybegynder
03. juni 2007 - 18:56 #8
Kun to gange skulle også lige installere alle 3 servicis ned flueben så var den der.

Her er så pointene og tak for hjælpen
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2007 - 19:48 #9
:) Du skal huske at markere navnet i boksen og trykke Accepter !